Microsoft va avea dreptul sa utilizeze continut transmis de televiziunile sau de studiourile companiei Viacom (MTV, Paramount Pictures si Comedy Central) pentru platforma Xbox Live sau pentru serviciile MSN (Microsoft Network). Microsoft va deveni principala companie care va oferi publicitate pe site-urile Viacom, inlocuid astfel acordul cu Double Click, companie ce va fi cumparata de Google.

Indepartarea firmei de publicitate online Double Click de catre Microsoft, cumparata de Google pentru suma de 3,1 miliarde de dolari, ii da gigantului din Redmond o victorie in plus in domeniul publicitaii online, scrie Washington Post.

Cele doua parti au refuzat sa faca publice termenii financiari ai contractului.

Microsoft, intrat relativ recent pe piata publicitatii online, se misca agresiv pentru a atrage clienti pentru platforma sa publicitara Atlas, obtinuta la achizitia comapniei aQuantive in mai, contra sumei de 6 miliarde de dolari.

Citeste si:

“Viacom nu are raspandirea si notorietatea pe internet pe care o are Microsoft si nu va avea niciodata, iar Microsoft nu are continutul pe care il are Viacom si probabil ca nu il va avea niciodata”, a spus Fred Moran, analist Stanford Group, citat de Chicago Tribune. “Acest parteneriat ii face mai competitivi pe amandoi”, a completat acesta.

Microsoft va avea dreptul exclusiv de a cauta cumparatori pentru spatiul publicitar nevandut al canalelor americane ale companiei Viacom. Cele doua comapnii vor imparti veniturile obtinute in acest fel din reclame.

Philippe Dauman, CEO-ul Viacom, a subliniat faptul ca disputa pe tema drepturilor de autor, pe care compania o are cu Google, nu a influnetat negativ optiunea Viacom de a trece la platforma publicitara de la Microsoft. Dauman a declarat ca Viacom a luat in calcul “totalitatea relatiilor” si s-a gandit la modalitatile diferite in care companiile pot coopera.