Primii trei mari operatori de telefonie mobila din Romania, Orange, Vodafone si Cosmote si-au majorat in total numarul de clienti cu circa 22% in primele noua luni ale anului in curs, pana la 20,68 milioane clienti, de la 16,98 milioane la finele lui 2006.
Orange Romania a acumulat in noua luni, de la sfarsitul lui 2006 si pana la 30 septembrie 2007, 1,27 milioane clienti, Vodafone 860.000 de clienti, iar Cosmote a avut cea mai mare rata de crestere - 1,57 milioane clienti. Cumulat, cei trei operatori au adunat 3,7 milioane de clienti noi in noua luni.

Operatorul de telefonie Orange Romania si-a majorat numarul de clienti cu circa 16% in primele noua luni ale anului, cand a atins la finalul lui septembrie nivelul de 9,31 milioane de clienti, fata de finalul anului trecut cand a avut 8,043 milioane de clienti, cu 18% mai mult decat in 2005. Reprezentantii companiei au precizat ca operatorul ar putea ajunge pana la sfarsitul acestui an, la 10 milioane de
clienti, daca se va mentine ritmul de crestere inregistrat pana in prezent.

"In trimestrul trei am inregistrat 738.000 de noi clienti, ceea ce reprezinta cea mai mare crestere din existenta noastra de zece ani in Romania. Este greu de estimat cand vom ajunge la 10 milioane de clienti, dar daca cifrele vor evolua ca pana acum, am putea atinge pragul la sfarsitul anului acesta", declara, citat de NewsIn, la sfarsitul lui octombrie directorul executiv Orange Romania, Richard Moat.

Operatorul estimeaza ca va incheia anul 2007 cu venituri de 1,2 miliarde euro, in crestere cu 11% fata de anul trecut, cand a avut 1,083 miliarde de euro. Orange Romania a avut in trimestrul trei venituri de 326 milioane euro, in crestere cu 24,2% comparativ cu aceeasi perioada a anului, venitul mediu pe utilizator fiind de 11 euro. Operatorul este parte a grupului France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicatii din lume, cu peste 163 milioane de utilizatori pe cinci continente.

Vodafone Romania, al doilea operator ca numar de clienti, a raportat la sfarsitul primelor noua luni ale anului in curs o crestere a numarului de clienti cu 11% , avand la 30 septembrie 8,579 milioane de clienti, fata de sfarsitul anului trecut cand avea 7,71 milioane clienti. Vodafone Romania estimeaza ca va ajunge la noua milioane de clienti in anul fiscal curent, strategia companiei concentrandu-se insa nu pe acest indicator, ci pe cresterea cotei de piata, din punct de vedere al cifrei de afaceri, declara la sfarsitul lunii noiembrie directorul executiv al companiei, Liliana Solomon.

"Piata telefoniei mobile din Romania este deja matura iar noi vom continua sa investim foarte mult si pe partea de IT. Din punct de vedere al ratelor de crestere cred ca acestea vor incepe sa scada, iar in viitor nu vom mai avea cresteri de 30 - 40% ca in ultimii ani", a mai spus Solomon. Ea a adaugat ca acest lucru se vede si in cresterea de 24% de pe primul semestru fiscal 2007/2008.

Vodafone Romania a inregistrat in semestrul fiscal incheiat la 30 septembrie 2007 venituri totale in valoare de 596,75 milioane euro, in crestere cu 24% fata de perioada similara a anului trecut.
Vodafone Romania face parte din Vodafone Group, cea mai mare comunitate mobila din lume, cu divizii in 27 de tari si aproape 180 de milioane de clienti. Vodafone Romania a fost infiintata in 2005 prin cumpararea operatorului local de telefonie mobila Connex.

Al treilea operator ca numar de clienti, Cosmote Romania a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de clienti in primele noua luni ale acestui an, fata de ceilalti mari operatori de telefonie din Romania, Orange, respectiv Vodafone. Astfel, operatorul a raportat la finele lui septembrie 2,8 milioane clienti, mai mult decat dublu fata de finalul anului trecut cand avea 1,23 milioane de clienti. In plus, Cosmote a anuntat la sfarsitul lunii octombrie ca a depasit pragul de trei milioane de clienti.

Operatorul estimeaza ca isi va creste cota de piata, de la 13% la finalul lui septembrie, la 15% pana la sfarsitul anului acesta, conform declaratiei managerului de produs si dezvoltare la Cosmote Romania, Adrian Florea.

Cota de piata a operatorului estimata la sfarsitul lunii septembrie era de 13%, iar acoperirea retelei a crescut la 97% din populatie. In al treilea trimestru al anului, baza de clienti a crescut cu peste 600.000, dintre care 18% sunt abonati.

Veniturile Cosmote Romania au crescut cu 296% in primele noua luni ale anului, pana la 105,2 milioane euro, iar compania estimeaza ca va inregistra profit net in 2009. Cosmote Romania a atras investitii de 132 milioane de euro in primele noua luni. Grupul Cosmote, prezent in cinci tari din Sud Estul Europei precum Grecia, Romania, Bulgaria, Albania si Fosta Republica Iugoslava Macedonia, inregistra un total de 14,1 milioane de clienti la sfarsitul lunii septembrie a anului acesta si estimeaza sa depaseasca 15 milioane de clienti in urmatoarele sase luni, devansand termenul anuntat initial, 2009.

Potrivit Autoritatii Nationale in Comunicatii si Tehnologia Informatiei(ANRCTI), rata de penetrare a telefoniei mobile va depasi 100% la inceputul lui 2008, iar operatorii isi vor schimba strategiile de marketing legate de cota de piata si vor incerca sa atraga cat mai multi clienti spre abonamente, in detrimentul cartelelor.

In conditiile in care noile politici de reglementare propuse de ANRCTI vor fi implementate, rata crescuta de penetrare va fi principalul factor care va determina cresterea traficului. Estimarile TASC Consulting, consultantul Autoritatii, arata ca, in conditiile mentionate, traficul total in retelele de telefonie mobila ar atinge 21.4 miliarde de minute anul viitor, 23,7 miliarde de minute in 2009 si 25,4 miliarde de minute in 2010. in aceleasi conditii, TASC Consulting a estimat ca tariful mediu pe minut pentru convorbiri in retelele mobile ar scadea pana la 0,25 lei in 2010.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri