In ciuda acestei reusite, ecranele cu plasma sunt devansate de ecranele pe baza de cristal lichid (LCD), preferate de catre consumatori, in timp ce ecranele cu retroproiectie, cea de-a treia categorie de ecrane plate, incep sa dispara de pe piata, potrivit analistilor prezenti in cadrul Targului de Electronice din Las Vegas.

Potrivit firmei Display Search, ecranele LCD progreseaza de patru ori mai repede ca cele cu plasma: vanzarile acestora la nivel global au atins 86% in al treilea trimestru, fata de doar 21% pentru ecranele pe baza de plasma.

Grupul Sony a anuntat luna trecuta ca va inceta productia acestor categorii de televizoare, punandu-si sperantele in noua generatie de ecrane ultrafine dar inca foarte costisitoare, de tipul OLED.

Vanzarile la ecranele cu retroproiectie sunt asteptate sa scada pana la jumatatea anului 2008.

Panasonic a prezentat de asemenea in cadrul Targului de Electronice o serie de ecrane plate destinate sa acopere un intreg perete dintr-o casa, denumite Life Wall.

Citeste si:

Dotate cu un sistem de recunoastere faciala, acest ecran mural se regleaza dupa miscarile mainii utilizatorului pentru a rula filme, programe tv sau a vedea filmele direct de pe site-urile de internet.

Aceste ecrane uriase si sistemul Home Cinema care "apropie familia", a adaugat directorul executiv al grupului.

Succesul la nivel mondial inregistrat de televizoarele cu ecran plat si marimea acestora, este din ce in ce mai mare.

Aceste modele au reprezentat 81% din televizoarele vandute in Occident si in Japonia in al treilea trimestru din 2007, vanzarile acestora crescand cu 75% pe an, potrivit Display Search.