Dupa ce s-a confruntat cu o competitie dura din partea Nokia, Samsung Electronics Co Ltd si a altor furnizori la nivel mondial, multi producatori de telefonie mobila din Japonia s-au retras in ultimii ani pe piata interna.

Insa pe piata japoneza saturata, cererea este asteptata sa scada in acest an, in contextul in care operatori de telefonie mobila precum NTTDoCoMo Inc au redus subventiile catre vanzatorii de retail, destinate mentinerii telefoanelor la un pret scazut, si au redus in schimb ratele lunare.

Mitsubishi Electric a anuntat astazi ca estimeaza in anul fiscal ce se va incheia la 31 martie o pierdere unica, inainte de perceperea taxelor, de aproximativ 17 miliarde yeni (164,1 milioane dolari), ca urmare a acestei retrageri.

Compania japoneza a adaugat, totusi, ca pierderea ar putea fi compensata de cresterea eficientei operationale in alte sectoare.

Citeste si:

Mitsubishi Electric estimeaza vanzari de 100 miliarde yeni din operatiunile de telefonie mobila in acest an, echivalent cu 2,5% din veniturile totale ale companiei, si livrari de 2,1 milioane unitati.

Aceasta cifra reprezinta mai putin de 0,2% din livrarile mondiale de telefoane mobile pentru anul calendaristic 2007, potrivit statisticilor firmei de cercetare IDC.

Decizia Mitsubishi Electric urmeaza anuntului facut de Sanyo Electric Co Ltd in ianuarie, potrivit caruia isi va vinde afacerea neprofitabila de telefonie mobila companiei Kyocera Corp, pentru 40-50 miliarde yeni.
"Este un pas firesc pentru Mitsubishi Electric, dupa ce nu a reusit sa lanseze un model de succes de ceva vreme. Insa retragerea acestor doi producatori japonezi de pe piata nu va usua situatia companiilor care raman in industrie, pentru ca noua strategie a operatorilor telefonici, de a reduce subventiile catre vanzatori, descurajeaza utilizatorii de la a inlocui frecvent aparatele telefonice", a declarat Michito Kimura, analist din cadrul IDC.

Mitsubishi Electric, care s-a retras deja de pe piata internationala de telefonie mobila, planuieste sa sisteze livrarile catre NTTDoCoMo, singurul client, pana in luna septembrie.