Aceasta gratuitate se va resimti in pretul de vanzare al produselor vedeta Apple: iPhone si iPod.

Zvonurile conform carora Apple ar putea sa reconfigureze serviciile iTunes, promovand descarcarea gratuita de muzica circula in industria de specialitate de cativa ani. Simultan, rivalii companiei Apple experimenteaza noi metode de a distribui muzica in spatiul online.

Apple negociaza cu mai multe case de discuri pentru o afacere care sa ofere lunar utilizatorilor posibilitatea de a se inregistra la serviciile iPhone, dar si de a beneficia de serviciul de download nelimitat si gratuit, atat pentru iPoduri, cat si pentru iPhoneuri.

Momentan, nu sunt cunoscute preturile la care se vor vinde dispozitivele Apple. Cel mai ieftin model de iPod costa 49 de dolari (31 euro), iar pretul celui mai ieftin iPhone porneste de la 399 de dolari (253 euro).

Totusi, oficialii Apple se ofera sa plateasca caselor de discuri 20 de dolari (12 euro) la fiecare tranzactie, pentru ca utilizatorii sai sa beneficieze de muzica din bibliotecile dispozitivelor.

De asemenea, serviciul de muzica digitala iTunes este mult prea valoros pentru Apple, pentru ca acesta sa renunte la serviciile sale, sunt de parere unii analisti din industrie.

Citeste si:

“Studiourile si artistii vor dori in continuare sa fie recompensate. Ma indoiesc ca initiativa companiei Apple, de a oferi utilizatorilor acces gratuit la orice fel de muzica, va avea succes”, a opinat Tim Bajarin, presedinte al firmei de consultanta Creative Strategies din Campbell, California.

Chiar daca doar 10% din profitul companiei Apple provine din serviciile promovate de iTunes, 2,5 miliarde de dolari (1,58 miliarde euro) in 2007, magazinul online de muzica reprezinta un instrument important pentru industria muzicala, ajutand muzicienii sa fie platiti pentru munca lor.

Compania a vandut, in 2007, cu 8% mai multe iPoduri fata de anul precedent, inregistrand un profit de 8,3 miliarde de dolari (5,27 miliarde euro).
Succesul companiei cu serviciul iTunes a determinat Apple sa devina cel mai mare retailer muzical din lume. In Statele Unite, Apple se claseaza pe locul doi, dupa magazinele Wal-Mart.

Popularitatea sa i-a adus si critici, mai ales din cauza faptului ca Apple protejau downloadul legal de muzica si sustineau, prin diverse campanii, noi metode de a distribui muzica online, in mod legal.

Criticile apar, mai ales, in momentul in care utilizatorii nu pot asculta melodiile cumparate de pe iTunes pe alte dispozitive, competitoare ale produsului iPod, de altfel, cum este aparatul Zune, al Microsoft.

Apple urmeaza sa se lanseze cu iPhone si in Asia, in 2008, si isi propune sa vanda 10 milioane de iPhones la nivel global pana la sfarsitul anului in curs.