Vicepresedintele Yahoo!, Marco Boerries, a anuntat marti in cadrul congresului Federatiei profesionale de telefonie mobila (CTIA) de la Las Vegas ca aplicatiile de cautare pentru telefoanele mobile One Search vor putea fi accesate prin comanda vocala.

Comenzile vocale sunt realizate de firma Vlingo, care a anuntat o strangere de fonduri de 20 milioane dolari, Yahoo! fiind primul contribuabil.

Yahoo!, ce se concentreaza pe telefoanele mobile pentru a concura cu Google in acest nou segment, a scos pe piata modelul One Search in 2007, dotat cu toate aplicatiile sale, printre care site-ul de photo sharing Flickr si Yahoo Mail.

Compania Yahoo! a anuntat de curand un serviciu de mesagerie instant si socializare mobila, inca nelansat.

Microsoft a prezentat in cadrul congresului CTIA noile servicii de geolocalizare atasate motorului sau de cautare pentru telefoanele mobile, Live Search Mobile, ce dispun de asemenea de comenzi vocale.

Pe telefoanele echipate cu sistemul Windows Mobile va fi posibila localizarea contactelor pe harti, ce vor putea fi downloadate, existand posibilitatea de a obtine datele meteo locale.

Microsoft a prezentat o noua versiune a sistemului de operare al telefoanelor mobile, Windows Mobile, estimand ca-si va dubla vanzarile in acest an, la 20 milioane licente.

Citeste si:

Microsoft concureaza cu modelul BlackBerry produs de compania Research in Motion, ce ruleaza pe propriul sistem de operare, cu iPhone al celor de la Apple, ce detine de asemenea un sistem propriu de operare si cu viitorul sistem de operare produs de Google, Android.

Noile functii ale Windows Mobile se aseamana cu cele ale iPhone, dispunand de o interfata mai practica si de posibilitatea de zoom pe paginile de internet.

Google estimeaza ca telefoanele mobile ce vor functiona pe sistemul Android vor aparea in al doilea semestru al anului 2008.

Google ofera deja multiple aplicatii pentru telefoanele mobile, cu versiuni adaptate ale motorului sau de cautare, precum si servicii ca Gmail, Google Maps si YouTube.

Cele trei companii opereaza pe piata emergenta a publicitatii pe telefoanele mobile, care, potrivit firmei Gartner ar trebui sa se dubleze in 2008 la 2,7 miliarde dolari, fata de un miliard in 2007, in trei ani asteptandu-se sa ajunga la 12,8 miliarde dolari.

La ora actuala, doar 10% din totalul telefoanelor mobile la nivel global sunt de tipul "smartphone", insa acest procent va urca la 30% in trei ani, potrivit IDC.

Veniturile obtinute din consultarea aplicatiilor pe telefoanele mobile (e-mail, internet, SMS, trimitere de forografii) au crescut cu 53% anul trecut pentru operatorii din Statele Unite, potrivit unui sondaj publicat de CTIA, la 23 miliarde dolari, fata de 15,2 miliarde dolari in 2006.