Actiunile producatorului de accesorii s-au depreciat cu 4,2% in prima parte a sedintei de tranzactionare, dupa ce a afisat si venituri sub asteptarile analistilor in primul trimestru si a estimat pierderi peste estimari pentru al doilea trimestru.

Motorola planuieste sa isi separe anul urmator afacerile de dispozitive pentru telefoane mobile, dupa o perioada de peste un an de pierderi inregistrate la aceasta unitate.

"Nu ne asteptam la mult si nici nu am primit", a spus un analist de la American Technology Research, Mark McKehnie.

Motorola care a incercat sa iasa pe piata cu un telefon de succes dupa lansarea modelului Razr la finalul lui 2004, a afisat pentru primul trimestru o pierdere de 194 milioane dolari, sau 9 centi/actiune, in usoara crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand pierduse 181 milioane dolari.

Citeste si:

Excluzand costuri de 4 centi/actiune pentru reduceri de personal si alte elemente, pierderile Motorola s-au ridicat la 5 centi/actiune, cu un cent mai mult decat previziunile medii ale analistilor, potrivit Reuters Estimates.

Cel de-al treilea producator de telefoane mobile din lume a anuntat ca vanzarile au coborat in primul trimestru la 7,45 miliarde dolari, de la 9,43 miliarde dolari in acelasi interval din 2007, in timp ce analistii estimau venituri de 7,85 miliarde dolari.

Compania cu sediul la Schaumburg, Illinois, a vandut 27,4 milioane telefoane in primul trimestru, fata de 45,4 milioane telefoane in acelasi interval din 2007. Cinci analisti chestionati de Reuters estimasera numarul telefoanelor vandute intre 25 milioane si 31,7 milioane.

Spre comparatie, liderul pietei, Nokia, a vandut 115,5 milioane telefoane in primul trimestru din 2008. Samsung Electronics, care de anul trecut ocupa pozitia a doua in clasament, nu si-a afisat inca rezultatele.