Facebook a raportat pentru luna trecuta 123,9 milioane de utilizatori unici si 50,6 miliarde de acesari din intreaga lume, in timp ce Myspace a avut 114,6 milioane de vizitatori unici si 45,4 miliarde de accesari, informeaza Washington Post.

Potrivit companiei de cercetare Reston, Facebook depaseste MySpace pentru prima oara la numarul de utilizatori. Cresterea popularitatii Facebook inafara tarii a determinat trecerea acestui prag, spun analistii.

Totusi, in Statele Unite, MySpace este fruntasa si are de doua ori mai multi vizitatori, cu aproximativ 70 de milioane de utilizatori de Web americani intr-o singura luna.

MySpace a fost lansat in 2003 si Facebook in 2004, iar utilizarea site-ului a fost limitata de studenti pana in septembrie 2006. Facebook a cunoscut o crestere usoara in ultimi ani.

Din mai 2007 pana in mai 2008, baza de utilizatori a crescut cu 162%, comparativ cu cresterea cu 5% a MySpace-ului. Numarul de utilizatori din Statele Unite a crescut cu 34% pentru Facebook si 7% pentru MySpace.
Pentru a incuraja cresterea inafara Statelor Unite, Facebook a creat, in ultimele luni, versiuni in limba spaniola, germana si franceza.

Citeste si:

Cele doua retele sociale sunt in competitie pentru o suma de 1,4 miliarde dolari, bani care se astepta a fi cheltuiti de agentiile de publicitate pentru a-si promova marfa pe astfel de site-uri, a estimat compania de cercetare eMarketer.

Jumatate din banii reclamelor online provin de la companii din Statele Unite. Pana in prezent, advertiserii cheltuiau mai putin pentru site-urile sociale. Luna trecuta, Fox Interactive Media, unitatea manageriala a MySpace, a anuntat ca a depasit target-ul de 1 miliard de dolari cu 10%. Pentru a atrage mai mult agentiile de publicitate, MySpace a lansat un nou design saptamana trecuta, care este mai mare si care creeaza o impresie mai buna utilizatorilor.

Proprietarul MySpace, Rupert Murdoch, a luat pozitie fata de cresterea prospera a Facebook-ului. Mogulul media are toate motivele pentru a fi enervat de cresterea rapida a Facebook, deoarece in 2005 a platit pentru MySpace 580 de milioane de dolari.

Murdoch a declarat recent ca Facebook este “atractia lunii”. De asemenea, el s-a laudat cu cifrele unor companii de cercetare, care arata ca utilizatorii MySpace-ului petrec mai mult timp pe site decat petrec userii Facebook pe site-ul rival.

In decursul anului, MySpace este programat sa actualizeze magazinele online de unde useri pot cumpara muzica si bilete la concerte, iar profitul va fi impartit cu principalele companii de muzica. De asemenea, MySpace incearca luna aceasta un “nou look”. Fiind aproape mereu aglomerat, cu pagini explozive, noul design sterge aceste mici programe care produceau acest gen de efecte si care faceau site-ul aglomerat.