Scopul este de a face mult mai usora listarea articolelor. In schimb aceasta va mari inventarul de produse pentru vanzare si astfel eBay spera sa atraga mai multi cumparatori care cauta site-uri fara limite de selectie. Inafara de aceste schimbari, eBay incearca sa ofere optiunea de cumparaturi “one-click”. “Noi credem ca este cea mai mare si fundamentala schimbare pe care am facut-o”, a declarat Lorrie Norrington, presedintele diviziei de vanzari din cadrul eBay.

Aceasta schimbare va face eBay sa semene mai mult cu Amazon, al carui accent este pus pe vanzarile cu preturi fixe care a ajutat compania la capitorul popularitate. Amazon nu percepe vanzatorilor niciun fel de taxa pentru listarea produselor, in schimb percepe comision pentru vanzari. In schimb, eBay a acumulat mai mult de 60% din venitul vanzarilor din taxele de avans, percepand indiferent daca produsul este vandut. Structura a incurajat mai multi vanzatori sa listeze articole pentru licitatii, care garanteaza cel putin o vanzare, decat pentru preturi fixe.

Dar eBay a facut greu schimbarile taxelor chiar daca cumparatorii online au evitat licitatiile in favoarea tranzactiilor cu preturi fixe. ”Din 2000 pana la sfarsitul lui 2007, eBay s-a “luptat” cu trend-urile, incercand sa mentina licitatiile, dar cumparatorii au ales cu portofelele lor”, a declarat Scot Wingo, CEO al companiei producatoare de soft-uri e-commerce ChannelAdvisor, care a recomandat mii de vanzatori eBay.

Citeste si:

In conformitate cu noua reglementare, eBay va percepe doar 35 de centi pentru a lista articole spre vanzare pe site, dar va mari taxa in cazul in care articolul este vandut. De asemenea, va percepe taxa vanzatorilor care au articole asemanatoare doar o data. 80% din venituri vor proveni din comisioanele de vanzare si doar 20% din avansul pentru listarea articolelor, iar eBay spera ca vanzarile se vor mari. “Credem ca prin crearea taxei bazata pe succes cumparatorii vor avea mai multe optiuni si valori mai bune, iar vanzatorii vor vinde mai mult”, a mai adaugat Norrington.

Desi multi vanzatori s-au plans ca avansul pentru listare este prea mare, eBay a insistat sa mentina avansul ridicat motivand ca acesta este un factor descurajator pentru traderii care comercializeaza articole de proasta calitate sau contrafacute.

Decizia eBay de a impune preturi fixe pentru vanzatori este foarte probabil sa fie la fel de criticata ca modul de taxare anterior. Vanzatorii au argumentat ca eBay favorizeaza preturile fixe pentru bunuri in avantajul clientilor, neglijand afacerea de tip licitatie ce a ajutat eBay sa devina gigantul e-commerce. Executivii eBay au replicat ca firma lor mereu va avea licitatii, chiar daca le ofera cumparatorilor libertatea de a alege felul in care doresc sa cumpere.