Beneficiind de o crestere in ceea ce priveste accesul la Internet al utilizatorilor, NBCOlympics.com a servit sambata aceasta mai mult de 1,2 miliarde de pagini web si 72 de milioane de fluxuri video, peste dublul traficului obtinut de site-ul companiei in perioada Jocurilor de la Atena din 2004 si a Jocurilor de la Torino din 2006, iar in urmatorii ani popularitatea spatiului digital se va mari considerabil pentru evenimentele de acest tip.

“Internetul permite oamenilor sa creeze experiente proprii”, afirma Jon Gibs, vicepresedinte al departamentului de analiza media al Nielsen Online. In acest week-end, NBC a avut 90 de inregistrari video la concursurile de ciclism, iar Yahoo a publicat pe site 186 de fotografii de la competitii de softball.

NBC, in calitate de titular al drepturilor de difuzare a Jocurilor Olimpice in Statele Unite, a fost singura sursa video online si organizatie media care a putut utiliza logo-ul evenimentului sportiv de la Beijing. Compania Yahoo, care a oferit o facilitate orientata spre un mix de stiri si de prezentari in format slideshow, a concurat NBC la nivel de bani obtinuti din publicitate online sau, cel putin, la audienta, atragand un numar semnificativ de vizitatori, potrivit Nielsen.

Citeste si:

“Cererile utilizatorilor au depasit chiar si cele mai indraznete asteptari pe care le-am fi avut in privinta estimarilor de trafic”, a declarat Jimmy Pitaro, director al sectiunilor de sport si divertisment pentru Yahoo.

Site-urile dedicate Olimpiadei si operate de AOL, ESPN, Sports Illustrated, New york Times, USA Today sau de Comitetul de Organizare de la Beijing, au avut, de asemenea, un nivel ridicat de audienta, potrivit analizei furnizate de Nielsen, citata de New York Times.

Traficul acestora s-a diferentiat de cel al NBC din cauza faptului ca celelalte site-uri au oferit doar fragmente din ceea ce se intampla la JO.

Desi statisticile oferite de Nielsen arata ca site-ul celor de la NBC
a avut un avantaj net fata de Yahoo, totusi, cifrele demonstreaza ca cei din urma au atras o medie de 4,7 milioane de vizitatori unic pe zi in data de 18 august, fata de cei 4,3 milioane de utilizatori pe care i-a inregistrat NBC. Cea de-a treia clasata este pagina speciala consacrata JO de AOL, care a avut 1,3 miliaone de vizitatori/zi.

Conform datelor prognozate de eMarketer la sfarsitul saptamanii trecute,
NBC a obtinut 5,75 milioane de dolari (3,87 milioane euro) din reclamele video online. Oficiali ai NBC au declarat ca veniturile din publicitatea facuta pe Internet nu pot fi estimate, intrucat reclamele au fost vandute pe diferite platforme.