“In Statele Unite, piata accesoriilor pentru iPod-uri si iPhone-uri este cu siguranta excesiva, intrucat a obtinut aproximativ 2 miliarde de dolari anual. Cel putin, asta s-a intamplat la sfarsitul lui 2007. Ceea ce incearca Apple sa faca este sa creeze un intreg ecosistem in jurul iPod-urilor si iPhone-urilor sale”, a declarat Stephen Baker, vicepresedinte al grupului de analiza NDP.

In anul 1995, cand s-a fondat compania Contour Design, afacerile acesteia se bazau in special pe crearea de mouse-uri pentru computere. Astazi, in schimb, 70% din business-urile companiei sunt dedicate accesoriilor aferente produselor care au adus popularitate companiei Apple. Contour Design realiza, initial, carcase pentru iPod-uri si iPhone-uri, insa, in momentul de fata, a inceput sa creeze si echipamente Bluetooth si casti pentru smartphone-ul celor de la Apple.

“Acest lucru ne ofera oportunitatea de a creste odata cu succesul pe care il reporteaza iPod-urile sau iPhone-urile”, afirma Mike Jackle, director de dezvoltare Contour. Din 2001 si pana in prezent, compania a postat rezultate uimitoare in vanzari – crestere de pana la 20.000% - datorita producerii carcaselor utilizate la crearea iPod-urilor si telefoanelor inteligente marca Apple.

Un alt caz este cel al companiei Griffin Technology, care a beneficiat pe masura de efectul pe care l-a avut Apple in intreaga lume. Compania a inceput prin crearea de accesorii pentru computerele Apple si, de atunci, a evoluat odata cu acest gigant.

“Am crescut (de la doi oameni) la o companie de 200 de angajati,
iar acest lucru se datoreaza, in cea mai mare parte, accesoriilor pe care le-am creat pentru iPod-uri”, declara Jackie Ballinger, purtator de cuvant al Griffin.

Citeste si:

Primul accesoriu important pe care l-a lansat compania pentru Apple in 2003 s-a numit iTrip si consta intr-un transmitator FM care permitea utilizatorilor sa asculte muzica la iPod prin intermediul radio-ului masinii lor. In prezent, compania produce carcase, baterii sau casti pentru iPod-uri si iPhone-uri, iar acestea constituie 90% din afacerile totale ale Griffin.

Era iPhone a impins compania Griffin intr-un teritoriu pe care nu ar fi ajuns nici macar sa-l viziteze vreodata, daca nu exista Apple.

De asemenea, nu doar companiile mici au avut de castigat de pe urma brandului Apple.
Si companiile mari, cunoscute, s-au dezvoltat mai mult datorita succesului pe care l-a adus gigantul Apple. Este si cazul producatorului francez de bunuri de lux LVMH, care vinde carcase iPhone.

Iar ceea ce este bun pentru producatorii de accesorii este bun si pentru Apple.

In al treilea trimestru din 2008, vanzarile din magazinele iTunes Store sau cele generate de serviciile pentru iPod-uri au generat venituri de 819 milioane de dolari.