SanDisk Corp., patru mari case de discuri si retailerii Best Buy si Wal-Mart spera ca albumele vor fi vandute sub forma cardurilor de memorie microSD, care vor furniza cel putin un flux suplimentar de vanzari. Companiile urmeaza sa dezvaluie planul de vanzare a cardurilor de memorie incarcate cu muzica in format MP3, care vor putea fi copiate gratuit.

Numit “slotMusic”, noul format apeleaza la doua segmente de public. Majoritatea albumelor sunt vandute in format fizic - 449 de miloane de CD-uri au fost vandute in 2007, in timp ce 50 de milioane au fost digitale, potrivit Nilsen SoundScan, iar CD-urilor inca le scade popularitatea. Albumele vandute prin CD-uri au scazut cu 19% anul trecut.

Avand in vedere acest lucru, casele de discuri Vivendi Universal Music Group, Sony BMG, Warner Music Group si EMI Group spera ca slotMusic poate fi o alta sursa fizica de venituri si una mai variabila decat CD-urile, dat fiind tipul de gadget-uri pe care oamenii il au in jurul lor in ziua de azi.

Spre deosebire de lansarea CD-urilor, cand oamenii si-au cumparat noi playere, multi oameni au deja posibilitatea de a asculta albumele slotMusic, deoarece multe telefoane mobile si playere multimedia suporta card-uri microSD.

Aceste noi albume vor veni cu un transformator USB care le va permite cumparatorilor sa foloseasca slotMusic cu ajutorul computerelor.

“In special in acest tip de climat economic, ideea de a utiliza un dispozitiv electronic pe care deja il detii pentru a asculta muzica este mai util decat sa cumperi un player special”, a declarat Daniel Schreiber, care conduce divizia de audio-video a SanDisk, care a creat formatul microSD si lucreaza la tehnologia slotMusic.

Citeste si:

Schreiber a declarat ca albumele slotMusic vor fi vandute in carduri microSD cu o capacitate de 1 gigabite, ceea ce inseamna ca va putea contine un album complet, cum ar fi coperta albumului si note ale acestuia. Cumparatorii vor putea sa foloseasca spatiul pentru a pastra cantece si fotografii din colectile proprii.
Cardurile si dispozitivul de copiere vor fi vandute in cutii similare cu cele ale CD-urilor, iar Schreiber se asteapta ca pretul slotMusic sa fie aproape la fel de mare ca cel al CD-urilor.

Nu se stie exact cand sau cate albume vor fi initial vandute in acest format, dar Schreiber se asteapta ca reatailerii sa ofere un spatiu destul de mare pe rafturi albumelor slotMusic. Albumele se asteapta sa debuteze prin intermediul mai multor retaileri, cum ar fi Best Buy si Wal-Mart.

Rio Caraeff, vice presedinte al unitatii de muzica digitala eLabs din cadrul Universa Music Group, a declarat ca firma sa va lansa initial 30 de albume in formatul slotMusic. Titlurile vor include albume noi si vechi.
“Vrem sa oferim beneficiile muzicii digitale oamenilor care folosesc cumpararea fizica de muzica”, a adaugat acesta.

Intrebat daca estimeaza ca acest format va lua locul CD-ului, Caraeff a raspuns ca spera ca acest lucru sa se intample, dar cred ca suntem legati de asta”.

Analistul grupului NPD, Russ Crupnick, vede un potential pentru slotMusic pentru a reusi ca un format incontestabil. El a mai spus ca industria are nevoie disperata sa ofere oamenilor un nou motiv pentru a intoarce capul in sectorul de muzica al magazinelor.