In timpul acestei sesiuni, cele trei companii au facut apel la liderii din domeniul educatiei, la guverne si la alte corporatii sa se alature acestui efort.

Cele trei companii au anuntat de asemenea numirea lui Barry McGaw, in prezent director al Institutului de Cercetare in Educatie din cadrul Universitatii din Melbourne, ca director executiv al acestui proiect.

McGaw va supraveghea un comitet executiv, echipa de conducere a proiectului, si pana la 50 de experti de varf si inovatori din mediul academic si cel guvernamental, pentru a colabora in activitatea de cercetare si pentru a contribui la dezvoltarea viitoarelor evaluari internationale si nationale.

"Resursele tot mai limitate si presiunile pietei arata faptul ca educatia nu mai poate continua sa fie doar responsabilitatea guvernelor", a afirmat McGaw. "Construirea viitoarei forte de munca va necesita un angajament din partea sectorului privat in vederea formarii de parteneriate cu institutiile publice. Reforma evaluarii este esentiala pentru a face posibila orice schimbare sistematica in domeniul educatiei. Si sunt necesare schimbari la nivel global pentru a echipa elevii de astazi cu competentele de care au nevoie pentru a avea succes pe piata fortei de munca de maine", a adaugat el.

Proiectul de cercetare si dezvoltare in domeniul evaluarii condus de Cisco, Intel si Microsoft a primit sprijinul unor importante organizatii internationale din domeniu.

Mai precis, OECD si Asociatia Internationala pentru Evaluarea Rezultatelor Educationale (International Association of the Evaluation of Educational Achievement - IEA) si-au exprimat interesul de a folosi rezultatele, bazate pe dovezi si verificabile, ale evaluarii competentelor pentru sec. XXI pentru elaborarea urmatoarelor versiuni ale PISA (Program for International Student Assessment) si ale Tendintelor in Studiul Matematicii si Stiintelor la Nivel International (Trends in International Mathematics and Science Study - TIMSS), adica evaluarile lor internationale.

Pe baza unei ample cercetari, Cisco, Intel si Microsoft au ajuns la concluzia ca cele mai multe sisteme de educatie nu tin pasul cu schimbarile dramatice din economie si cu categoriile de competente care le sunt necesare elevilor pentru a avea succes. Printre aceste competente se numara abilitatea de a gandi critic si creativ, de a coopera si abilitatea de a se adapta la felul mereu in schimbare in care tehnologia este folosita in economie si in societate.

Citeste si:

Proiectul se va concentra pe cateva domenii cheie care vor oferi cele mai promitatoare oportunitati pentru transformarea educatiei si a evaluarii.

Echipe de cadre didactice si de reprezentanti ai mediului academic se vor concentra pe crearea unor metodologii si tehnologii de evaluare pentru educatie, a unor medii eficiente de invatare si a unor metode de predare si de evaluare bazate pe TIC, reproductibile, care favorizeaza dezvoltarea si evaluarea competentelor de care elevii au nevoie pentru a avea succes.

Pentru a accelera desfasurarea proiectului astfel incat sa aiba un efect asupra urmatoarelor versiuni ale evaluarilor PISA si TIMSS, vor fi revizuite practicile de succes din scoli in ceea ce priveste predarea si testarea competentelor pentru secolul XXI si se vor determina implicatiile pentru evaluarile la scara mare.

"Aceasta colaborare ne va ajuta sa atingem scopul nostru comun, acela de a transforma educatia in lume. Mai precis, dorim sa umplem golul intre ceea ce se intampla in scoli si ceea ce se intampla in lumea reala si sa masuram mai bine competentele care sunt cu adevarat necesare in sec. XXI", a spus Will Swope, vice-presedinte si manager general la Intel, Corporate Sustainability Group.

"Pe masura ce continuam sa ne implicam alaturi de lideri guvernamentali, institutii si cadre didactice, una dintre cele mai importante probleme care se pune constant este nevoia ca sectorul public si sectorul privat sa se uneasca in eforturile lor de crestere a accesului la educatia de calitate, de crestere a ratelor de absolvire si de creare a unei modalitati consecvente pentru masurarea succesului", a declarat Anoop Gupta, vice-presedinte coorporatist pentru Grupul Potentialului Nelimitat, Grupul Produselor Educationale si Strategia si Politica in domeniul Tehnologiei de la Microsoft.

"Prin aceasta colaborare, speram sa-i inspiram si pe altii sa se alature acestei misiuni deoarece credem ca, impreuna, putem avea un impact mai mare atunci cand vrem sa ne asiguram ca elevii de astazi sunt mai bine pregatiti pentru forta de munca de maine", a incheiat Gupta.