Cu toate acestea, Nam Yong, director executiv al celui de-al treilea producator de telefoane mobile, a exclus ca vor fi reduceri de personal imediate si a subliniat ca producatorul sud coreean de electronice vrea sa se concentreze pe maximizarea productivitatii si a eficientei pentru a opri efectele crizei.

“Contextul actual este dificil pentru orice jucator global”, a declarat Nam. “Dar, pentru moment nu vor fi reduceri de posturi, cu toate ca ar putea exista concedieri care sa ajute procesul de optimizare al fabricilor de peste hotare”, a adaugat CEO-ul LG.

Moneda nationala in Coreea de Sud (wonul) mai slaba, a amortizat caderea raportata de LG, spre deosebire de companiile japoneze, ce au fost nevoite sa aplice planuri de restructurare. In ultimul an, wonul s-a depreciat cu aproximativ 30% in fata dolarului, crescand pretul competitivitatii produselor coreene in pietele din afara tarii.

Cu toate acestea, LG a inregistrat in trimestrul al patrulea primele pierderi din ultimele sapte trimestre, lovit de declinul marjelor pentru telefoanele mobile si televizoarele cu ecran plat.

Nam a declarat ca vanzarile LG au scazut cu 17% in luna ianuarie in conditiile de plata in dolari si este de asteptat ca pentru intreg anul vanzarile sa scada cu aproximativ 20%.

LG are in jur de 82.000 de angajati in intreaga lume, iar aproximativ 60% din fabricile de productie se afla in afara tarii. Compania deja a facut disponibilizari in unele linii de productie de peste hotare.

Citeste si:

Compania ar putea reloca in jur de 20% din lucratorii coreeni pentru “viitoarele motoare de crestere” ca dezvoltare de energie solara si aer conditionat comercial.

Nam a mai spus ca LG vrea sa faca o incursiune agresiva in piete emergente precum China, Orientul Mijlociu, Europa de Est si Asia de Sud, dupa ce recesiunea a oferit oportunitati de crestere a cotei de piata.

Compania nu planuieste sa creasca cheltuielile de investitie in acest an, dar e probabil sa cheltuiasca mai mult in marketing, cercetare si dezvoltare.

LG nu va restructura costisitoarea divizie producatoare de ecrane cu plasma, deoarece aceasta inca
genereaza venituri.

LG Electronics Romania, reprezentanta din tara a producatorulul mondial de electronice si electrocasnice, si-a revizuit cu 15% estimarile privind cresterea cifrei de afaceri pentru anul 2008 din cauza crizei economice, astfel incat compania vizeaza venituri de aproximativ 125 de milioane de euro.