Anul trecut, Apple anunta ca a vandut mai multe iPhone-uri decat modelul BlackBerry produs de liderul pietei RIM, scrie publicatia USA Today.

In primele trei luni ale acestui an, modelul Curve a beneficiat de un avantaj datorita disponibilitatii extinse, deoarece este vandut prin intermediul celor mai importanti patru operatori mobili din Statele Unite, in timp ce iPhone este disponibil doat prin operatorul AT&T. De asemenea, Curve a fost ajutat si de promotia “la unul cumparat primesti unul gratuit” oferita de Verizon Wireless, a declarat Ross Rubin, analist NPD.

iPhone a cazut pe pozitia a doua, in timp ce modelul cu touch-screen de la RIM, BlackBerry Storm, oferit de operatorul de telefonie mobila Verizon Wireless ocupa pozitia a treia.

Compania de cercetare nu a oferit cifrele legate de vanzari, spunand ca cifrele detaliate sunt furnizate doar clientilor.

Apple nu a anuntat cat de multe iPhone-uri au fost vandute, dar compania a anuntat ca in timpul celui de-al doilea trimestru financiar incheiat la 28 martie a vandut un total de 3,8 milioane de iPhone-uri. Research In Motion a vandut 7,8 milioane de smartphone-uri BlackBerry pe parcursul celui de-al patrulea trimestru financiar incheiat la 28 februarie.

Compania de cercetare NPD a estimat ca RIM detine aproape 50% din piata americana de smartphone-uri in primul trimestru, in crestere cu 15% fata de trimestrul al patrulea din 2008. De asemenea compania considera ca Apple si Palm au resimtit o scadere a cotei de piata cu 10% in primul trimestru.

In total, NPD a anuntat ca smartphone-urile reprezinta 23% din vanzarile totale din primul trimestrul, comparativ cu 17% din totalul telefoanelor mobile vandute in primul trimestrul din 2008. De asemenea, urmatoarele trimestre ar putea arata total diferit.

Pentru urmatoarele saptamani, este de asteptat ca Apple sa lanseze un nou model iPhone pentru a completa noua versiune 3.0 a soft-ului iPhone. Palm este de asteptat sa lanseze un nou smartphone Pre pana la sfarsitul lunii iunie.