Microsoft a anuntat ca in prezent testeaza serviciul anti-virus pentru PC-uri in interiorul companiei si este de asteptat sa faca disponibila versiunea beta a acestui produs, scrie International Business Times.

Investitorii urmaresc atent serviciul gratuit, numit Morro, in speranta ca vor “musca” din vanzarile de produse de la Symantec si McAfee, care anual genereaza venituri de miliarde de dolari prin protectia in fata atacatorilor computer-elor dotate cu sisteme de operare Windows.

“Pe termen lung, acest serviciu reprezinta o amenintare pentru concurenta”, a declarat Daniel Ives, analist FBR Capital Markets, adaugand insa ca impactul pe termen scurt este mic.

Microsoft a anuntat ca Morro va oferi caracteristici de baza pentru a combate o paleta larga de virusi, care este asemanator cu produsele Symantec si McAfee care costa aproximativ 40 dolari pe an.

Cele mai bine vandute produse ale celor doua companii sunt pachetele de securitate care au functii precum criptare, firewall, protectia parolei, control parental si depozitarea datelor.

In urma cu trei ani, Microsoft a patruns in piata cu Live OneCare, care s-a dovedit a fi un esec comercial. In luna noiembrie a anuntat planurile prin care pregatea incetarea dezvoltarii acestui produs, argumentand ca intentioneaza lansarea serviciul gratuit Morro de la sfarsitul lui 2009.

Microsoft a anuntat ca pachetul anti-virus va oferi protectie pentru mai multe tipuri de virusi.
Oficialii Symantec si McAfee au declarat ca nu vad Morro ca o amenintare.

“Pachetul gratuit de la Microsoft este o versiune demontata a produsului OneCare pe care compania l-a desfiintat”, a declarat presedintele diviziei Consumer din cadrul Symantec, Janice Chaffin. “Un pachet de securitate complet este produsul pe care il cer consumatorii in prezent, pentru a fi protejati in totalitate”, a adaugat executivul.

Joris Evers, purtator de cuvant al producatorului de soft-uri pentru securitate McAfee, a declarat ca firma pe care o reprezinta se pregateste pentru o crestere puternica in pofida competitiei venite din partea produselor gratuite anti-virus existente in piata. “Suntem increzatori in abilitatea noastra de a concura cu orice companie care ar putea patrunde in piata”, a declarat Joris Evers.