“Am inceput prin 1996, cand exista un singur furnizor de servicii internet in Romania. Din curiozitate, am contractat un serviciu de acces si m-a captat ideea internetului.” Daniel a inceput sa lucreze pagini web personale, le posta pe internet, dar constata ca totusi nu veneau vizitatorii. “Nu intelegeam de ce, ce trebuie sa fac ca sa vina. Dar incet-incet, m-am specializat pe partea de promovare a site-urilor.”
Lucrurile au avansat destul de repede, Daniel era ambitios: “Dupa un an, numai din invatare autodidact pe internet, am reusit sa devin profesionist si sa obtin contracte pe piata americana, pentru ca numai acolo era piata in momentul acela. Am lucrat ca free-lancer pentru SUA. De acolo, din America, am lansat cateva afaceri foarte profitabile pentru clientii mei si mi-am facut un nume pe piata americana intr-o anumita zona, reusind astfel sa iau clienti. Asta se intampla prin 1997-1998.” Lucrurile au luat amploare. Echipa a inceput sa diversifice proiectele si lucra ca sub-antreprenor pentru companii americane. “Asa am mers vreo cativa ani buni, pentru ca piata americana nu cunoaste piata din Romania, americanii nu au incredere. Romania nu este inca in cazul Indiei, nu este o tara cunoscuta. Noi am preferat deci sa stam sub acoperire, si sa lucram in numele altora.” Intre timp, Daniel a facut cateva specializari in Statele Unite. “Am luat un master in comert electronic. Am fost prima generatie de internet marketing specialist din Europa.”

Daniel avea insa instinctul de antreprenor in sange si nu i-a placut sa ramana in America pentru a lucra pentru o alta companie. Isi dorea sa faca ceva el insusi: “In 2000 am decis sa infiintam o companie, care sa mearga de una singura pe piata. Am creeat-o, am venit cu un concept absolut nou pe piata din intreaga lume si am facut niste pachete pentru lansarea afacerilor pe internet, care includeau absolut orice, de la consultanta initiala pana la designul de site, promovarea lui.” In plus, - de aici venea unicitatea solutiei -, firma lui Daniel Stanica garanta un anumit numar de vizitatori pentru clientul respectiv, in caz contrar urmand sa ii returneze integral toata investitia. “Conceptul a prins foarte repede, caci clientii aveau practic o garantie 100% ca vor avea o afacere de succes sau le vor fi returnati banii.” Succesul n-a intarziat sa apara: “In felul acesta, datorita cererii mari, ne-am extins, ne-am deschis un birou in Statele Unite, la Chicago. De acolo, am pus piciorul in SUA ca firma romaneasca. Practic, in momentul de fata, in proportie de 80%, comenzile vin de acolo si sunt lucrate exclusiv in Romania.

Daniel Stanica, CEO-ul firmei Profitabil.com, este un pionier in domeniul sau in Romania, si chiar in lume. Nu are concurenti decat pe bucati separate din activitatea sa, iar in privinta activitatii principale si mai ales a faptului ca garanteaza clientilor un numar de vizitatori tintiti, este unic. “M-as bucura sa am concurenta, pentru ca asta ar insemna ca piata s-a maturizat.” Lucrurile nu se opresc insa aici. Echipa Profitabil a dezvoltat si o solutie foarte complexa de gestionare a documentelor, in colaborare cu un holding petrolier din Statele Unite. Investitiile in dezvoltarea acestui program au fost de 350.000 de dolari.

Citeste si:

Produsul este in teste in cateva companii americane si va fi adus la jumatatea lui noiembrie si in Romania. Speram sa fie o mare lovitura de piata. “Produsul se compara cu Microsoft Exchange, cu Lotus, numai ca este dezvoltat pe platforme deschise si va avea un pret accesibil oricui. Se va vinde pe perioada determinata si pe numar de utilizatori.”

Clientul american este diferit de cel roman

Firma lui Daniel Stanica, Profitabil.com, are o cifra de afaceri de 100.000 dolari in Romania. In Statele Unite, Profitabil are cate sapte-opt clienti pe luna, iar site-urile sunt vandute subantreprenorului cu sume ce variaza intre 700 si 2.500 de dolari. Clientul american este cu totul diferit de cel roman. “Romanii vin cu idei foarte fixe despre cum trebuie sa arate site-ul, si este greu sa ii convingi sa renunte la ele, chiar daca nu sunt cele mai bine-venite. In schimb, clientul american se lasa cu totul pe mana noastra. “Din pacate, clientii romani nu sunt inca foarte constienti de importanta motoarelor de cautare. O buna pozitionare in rezultatele cautarii este de fapt o promovare gratuita si o reclama permanenta care nu costa nimic”, spune Daniel Stanica. Astfel se poate genera o cifra de vanzari rezultata din vizitatorii atrasi in acest mod, iar afacerea clientului devine profitabila.