Dupa evaluarea rezultatelor financiare ale operatorilor mobili, Strand Consult, companie daneza de consultanta, sustine ca terminalul lansat de Apple afecteaza veniturile de baza ale companiei din telecomunicatii.

"Putem concluziona ca in momentul in care relatia dintre operator si Apple implica mai multe conditii, smartphone-ul are o influenta negativa asupra tuturor operatiunilor companiei de telefonie dupa cum declara actionarii din domeniu", a anuntat Strand.

Apple a cerut o cota parte semnificativa din partea operatorilor de telefonie mobila si o tinta de venituri in anumite piete la care se mai adauga un ciclu de inlocuire impus de producatorul american, ceea ce poate inseamna ca iPhone este departe de a fi un generator de venituri.

In plus, operatorii petrec prea mult timp in gestionarea operatiunilor iPhone ignorand consumatorii cu cereri obisnuite care aduc veniturile reale, a anuntat Strand.

Raportul intitulat "Momentul adevarului - un portret al iPhone" scrie ca "nu a fost gasit un operator care sa-si imbunatateasca valoarea din piata datorita iPhone-ului, desi exista si multi competitori cu evolutii mai bune". "De asemenea, a fost cuprins un numar de operatori care au facut deja avertizari asupra problemelor legate de profit dupa incheierea parteneriatelor cu Apple", scrie Strand.

"Un presedinte al unui operator telefonic multinational precizeaza ca "efectul iPhone este de fapt efectul produs prin mutarea obiectivului managerial dincolo de cei 99% dintre consumatorii care genereaza venituri prin plata facturilor".

De asemenea, raportul publicat de Strand releva ca nu se pot produce bani reali prin dezvoltarea de aplicatii pentru terminal.

iPhone este vazut de multi operatori din industrie ca un avantaj in fata competitiei. In luna iulie, directorul financiar al Vodafone, Andy Halford a recunoscut ca firma pe care o reprezinta a dorit sa furnizeze iPhone in cat mai multe din tarile in care este prezenta. Compania vinde terminalul in 11 tari dar nu si in piete europene importante ca Germania sau Marea Britanie.

Raportul nu ii sperie insa pe operatorii de telefonie mobila. Un purtator de cuvant al O2, companie ce detine un acord exclusiv pentru iPhone in Marea Britanie a declarat ca "terminalul este telefonul cu cea mai mare viteza de vanzare si a fost un succes fenomenal pentru companie. Cererea consumatorilor pentru iPhone 3G si iPhone 3G S a fost peste asteptari", a conchis acesta.