In 2009, unul dintre putinele domenii care au inregistrat o crestere a fost cel al comertului online, piata fiind estimata anul trecut la 225-250 de milioane de euro, fata de 200 de milioane de euro cu un an inainte.

“Cu siguranta va fi in crestere, asa cum s-a intamplat in fiecare an, acum ramane de vazut cu cate procente. In general, ma astept la un an linistit, majoritatea jucatorilor care puteau sa vanda sau sa inchida au facut-o deja. In plus, in presa au inceput sa apara tot mai multe articole legate de online si ma astept ca lumea sa capete din ce in ce mai multa incredere in acest mod de a face cumparaturi, iar cresterea sa fie un pic mai accelerata decat in anii precedenti”, a declarat, pentru Wall-Street, Tiberiu Pop (foto). In 2009, Cel.ro a avut vanzari de 40 de milioane de lei (9,4 mil euro), iar pentru acest an managerul estimeaza afaceri de 60 de milioane de lei.

Seful magazinului online nu a precizat valoarea profitului net pe anul trecut motivand neincheierea situatiei financiare, dar a mentionat ca acesta a fost "cu siguranta indeajuns pentru a sustine dezvoltarea companiei in 2010 fara a apela la resurse externe".

In ultimul an s-a vorbit tot mai des despre o posibila vanzare a Cel.ro, dupa ce in primavara 2009 Asesoft Distribution a cumparat 51% din eMag, cel mai mare retailer online cu afaceri de peste 70 de milioane in 2008, iar Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution, grup care detine magazinele PCfun si ElectroFun, a cumparat PC Garage, unul dintre principalii jucatori pe piata de comert online.

De atlfel, in vara, Tiberiu Pop declara ca managementul grupului Corsar “ramane in continuare interesat de un parteneriat cu un investitor care poate aduce plus de valoare afacerii, si nu doar bani".

Intrebat de Wall-Street daca este in discutii cu Cel.ro pentru o posibila achizitie, Marius Ghenea nu a dorit sa comenteze acest subiect.

Daca Tiberiu Pop se asteapta ca 2010 sa fie un an linistit in privinta consolidarilor pe piata locala de e-commerce, in schimb, Catalin Mihailescu, managerul Kelion Online, compania care detine marketonline.ro, azerty.ro, ghelir.ro si mediadot.ro, afirma ca anul acesta este posibil sa apara noi fuziuni si achizitii.

Ipoteza cresterii pietei de e-commerce pe care se bazeaza in acest an Tiberiu Pop pare a sta in picioare, avand in vedere ca in primele doua saptamani din 2010 Cel.ro a avut vanzari mai mari cu 40% fata de primele doua saptamani din ianuarie anul trecut.

“Fata de primele doua saptamani din decembrie sunt cu 15% mai mici, dar judecand ca in decembrie am lucrat doar pana pe 24, iar ianuarie va fi o luna in care vom lucra normal, cred ca vom ajunge la businessul inregistrat in decembrie”.

Luna trecuta, vanzarile Cel.ro au fost asemanatoare cu cele din decembrie 2008, dar mai mari cu 12% fata de luna noiembrie din 2009. De obicei, vanzarile din luna cadourilor erau mai mari cu 10-15% fata de noiembrie si mai mari cu 40% fata de sezonul de Sarbatori din anul anterior.

Vanzarile pe decembrie au insemnat in jur de 10% din cifra de afaceri pe 2009, in anii 2007 si 2008 acestea reprezentand 11%

Printre cele mai bine vandute produse luna trecuta au fost laptopurile cu preturi medii de 2.000 de lei, televizoarele LCD de 2.300 de lei, monitoarele LCD de 700 de lei si hard disk-urile externe cu preturi medii in jurul a 400 de lei.





Tranzactia anului in IT: Asesoft cumpara 51% din eMAG

Tranzactia anului in IT: Asesoft cumpara 51% din eMAG