Cresterea s-a datorat ridicarii pretului mediu de vanzare, cererii mai sanatoase din partea utilizatorilor finali si din mediul de business, precum si patrunderii companiei pe piata dispozitivelor de tip SSD (solid-state drive).

Cresterea veniturilor marcheaza o schimbare majora fata de anul trecut, cand o supraoferta de cip-uri si o economie mondiala slabita au condus la incetinirea ritmului de crestere in industria memoriilor pentru calculatoare.

“Piata de memorii s-a bucurat anul trecut de o revenire din punct de vedere financiar, Kingston beneficiind de cresterea generala a preturilor pentru cip-urile DRAM si Flash”, a declarat John Tu, co-fondator Kingston.

“De asemenea, ne-am extins linia de produse, intrand pe piata dispozitivelor de tip SSD la inceputul anului 2009 si, in mai putin de 12 luni, am castigat o pozitie puternica in acest domeniu in plina ascensiune.“

Sub influenta crizei economice, care la Kingston a inceput sa se faca simtita din octombrie 2008, compania a inregistrat pe plan local o cifra de afaceri mai mica cu 13%, pana la 9,3 milioane dolari.

“Cu exact un an in urma ne pregateam pentru un an prost. Compania noastra a fost norocoasa: am prins cateva perioade de stagnare de-a lungul anului, care s-au dovedit a fi in favoarea noastra “, a spus David Sun, co-fondator, Kingston.

Veniturile inregistrate in anul 2009 reprezinta a doua cea mai mare valoare obtinuta de Kingston din octombrie 1987, an in care compania si-a inceput operatiunile. Cele mai mari venituri ale companiei au fost inregistrate in 2007, acestea atingand nivelul de 4,5 miliarde dolari. Kingston a atins cifra de 1 miliard dolari prima data in 1995, dubland-o in 2004, in timp ce pragul de 3 miliarde a fost atins pentru prima data in anul 2005.

Citeste aici un interviu dublu cu Mihai Marcu, directorul de dezvoltare al Kingston pentru Bulgaria, Moldova si Romania si Pawel Smigielski, manager regional al companiei pe Europa de Est.

Kingston: Afaceri mai mici in 2009, cota de piata in crestere

Kingston: Afaceri mai mici in 2009, cota de piata in crestere