In 2007, cand Apple a lansat primul iPhone, au existat o multime de speculatii legate de functionalitatile de care dispune gadgetul si de faptul ca un astfel de terminal nu ar putea supravietui pe o piata guvernata de tastaturi fizice. Practic, compania si-a asumat un risc. Insa, la scurt timp, iPhone-ul s-a dovedit a fi un succes, iar cererea pentru acest smartphone a inceput sa fie tot mai mare.

Totusi, in prezent, piata de smartphone-uri s-a schimbat si, chiar daca Apple a fost compania care a dat tonul lansarii unor astfel de gadget-uri, alti producatori de telefoane inteligente au inceput sa castige cota de piata pe acest segment. Publicatia eWeek a gasit zece motive care demonstreaza faptul ca pozitia Apple este amenintata.

1. Cifrele vorbesc de la sine

Conform unui studiu Nielsen, tehnologia Android bate iPhone-ul celor de la Apple. In plus, cota de piata de 27% detinuta de Google prin sistemul de operare arata ca dominatia Apple este pe cale sa se incheie.

2. Urmeaza lansari de noi terminale bazate pe platforma Android

Datorita succesului inregistrat de tehnologia Android, tot mai multi producatori de telefoane inteligente vor crea terminale bazate pe acest sistem de operare.

3. Motorola a dovedit ca este posibil

Producatorul de telefoane mobile Motorola a demonstrat, atat consumatorilor, cat si altor vendor ca, atata timp cat pui la dispozitia utilizatorilor un set potrivit de functionalitati si ai o viziune corecta, poti sa creezi un telefon care sa concureze cu iPhone-ul. Succesul inregistrat de modelul Droid X al companiei pune in pericol cota de piata detinuta de Apple.

4. Factorul decisiv – Google Android 2.2

Utilizatorii de smartphone-uri care ruleaza pe platforma Android 2.2 pot vizualiza aproape orice videoclip de pe Internet si se pot juca online orice, lucru pe care cei care au un iPhone nu il pot face. Incapacitatea de a vedea anumite videoclipuri sau de a juca anumite jocuri constituie o reala problema pentru iPhone.

5. Dezvoltatorii de aplicatii continua sa apara

Citeste si:

Unul din principalele motive pentru care Apple a inregistrat un asemenea success cu iPhone-ul este acela ca a reusit sa atraga un numar foarte mare de dezvoltatori de aplicatii pentru gadget. Tocmai de aceea, dat fiind faptul ca telefoanele cu platforma Android se vand atat de bine, livrarile de telefoane care dispun de acest sistem de operare cunoscand o rata de crestere anuala de aproape 900%, cei care creeaza aplicatii pentru iPhone ar putea lua in considerare si dezvoltarea de aplicatii pentru telefoane care suporta tehnologia Android.

6. Unul impotriva mai multora

Apple concureaza, in prezent, cu un numar tot mai mare de competitori – sistemul de operare Symbian folosit pentru terminalele Nokia, cu platforma Windows Mobile sau cu BlackBerry-ul celor de la RIM. Odata cu cresterea numarului competitorilor, companiei Apple ii va fi tot mai greu sa isi mentina pozitia pe piata.

7. RIM si Microsoft

Desi in momentul de fata Google constituie cea mai mare amenintare adusa iPhone-ului, Microsoft si RIM castiga teren. RIM este pe cale sa lanseze in curand modelul BlackBerry 6, iar sistemul de operare Windows Phone 7 are potentialul de a schimba situatia pe piata de telefonie mobile.

8. Lupta pe care o da Apple prin PR

Apple a facut o multime de greseli cu cel mai nou model lansat, iPhone 4, lucru care ar putea impacta negativ vanzarile de smartphone-uri. Problemele pe care le are terminalul mobil ar putea conduce utilizatorii de iPhone catre alte branduri disponibile pe piata.

9. iPhone-ul nu mai este singur pe piata

Desi pentru o vreme iPhone-ul a fost singurul smartphone cu touchscreen care se gasea pe piata, in momentul actual exista si alte alternative, cum este si modelul Droid Incredible de la HTC, spre exemplu.

10. Consumatorii incep sa aiba incredere in Google

Increderea este un obstacol major pentru majoritatea consumatorilor in ceea ce priveste decizia de cumparare. Utilizatorii trebuie sa stie, atunci cand vor sa cumpere ceva anume, ca acel produs va functiona intocmai cum isi doresc. Apple s-a bucurat de increderea consumatorilor pentru o buna perioada de timp, insa acum se poate observa ca si Google a devenit un brand cautat de utilizatori.