Astfel, MCSI si Agentia Nationala de Administratie Fiscala (ANAF) coopereaza in vederea depunerii electronice a declaratiilor contribuabililor mari si mijlocii. De asemenea, cele doua institutii vor pregati sistemul pentru depunerea electronica a declaratiei unice privind contributiile sociale.

Actiunea incepe la 1 octombrie, prin depunerea, in SEN si implicit ANAF, a declaratiilor fiscale electronice de catre contribuabilii mari si mijlocii.

De la data publicarii in Monitorul Oficial a ordinului semnat de presedintele ANAF, va fi obligatorie inregistrarea in SEN a contribuabililor mari si mijlocii care depun, urmand procedura specifica ANAF, declaratiile fiscale electronice semnate cu certificate digitale calificate.

Declaratia unica se lanseaza pentru depunerea declaratiei aferente lunii ianuarie 2011, cu data limita de depunere 25 februarie 2011. Drept urmare, aceasta declaratie unica va fi disponibila angajatorilor incepand cu data de 1 februarie 2011.

Citeste si:

La data intrarii in vigoare a declaratiei unice se va renunta la celelalte declaratii nominale pentru Casele de asigurari sociale.

Rezultatul acestui efort comun al MCSI ?i ANAF consta in faptul ca peste 30.000 de contribuabili vor putea, incepand cu 1 octombrie, 2010, sa inlocuiasca ghiseele fizice cu cele virtuale.

SEN este administrat de Centrul National de Management pentru Societatea Informationala (CNMSI), subordonat MCSI.