Divizia de hardware interactiv a CS Vision nu este insa si prima companie din lume care a lansat conceptul de masa interactiva, care poate fi utilizata ca instrument de prezentare, divertisment sau chiar navigare pe Internet in restaurante, cafenele, mall-uri, showroom-uri, expozitii, sali de conferinte.

Microsoft Surface, cum este denumita masa interactiva produsa de compania americana de software Microsoft, desi nu este distribuita pe piata romaneasca, poate constitui un concurent pentru cei de la TomTouch. De asemenea, echipamentul interactiv realizat cu tehnologii de proiectare Epson si prezentat in Romania la inceputul acestei luni, care urmeaza sa fie lansat si pe plan local, reprezinta un competitor direct pentru companie.

Masa interactiva a celor de la Microsoft costa circa 20.000 dolari, iar cea echipata cu tehnologii Epson are un pret de aproximativ de 7.000 euro, dupa cum sustinea Ciprian Baranga, directorul de marketing si vanzari al companiei producatoare de video-proiectoare pentru Romania si Bulgaria, in cadrul Epson Business Solutions Roadshow.

Procesul de cercetare si producere a noii tehnologii TomTouch s-a intins pe o perioada de sase luni si a absorbit o investitie totala de 35.000 euro. Dispozitivul a fost creat in cadrul halei de productie pe care compania o detine la Brasov.

Citeste aici mai multe despre business-ul CS Vision si despre afacerile inregistrate anul trecut de companie.

Cum face un matematician afaceri de peste un milion euro din IT

Cum face un matematician afaceri de peste un milion euro din IT

Conform declaratiilor lui Razvan Bagiu (foto), cel care a fondat CS Vision in 2002, costurile unei mese TomTouch la dimensiunile standard se ridica la in jur de 9.800 euro.

La aceasta suma se adauga si costurile aplicatiilor, create in functie de cerintele clientilor, al caror pret poate porni de la 1.000 euro si poate ajunge la cateva mii de euro, in functie de complexitatea aplicatiei respective.

Potrivit lui Florin Benga, new business director al diviziei de hardware interactiv, nu poate fi estimat gradul de amortizare al investitie intr-un astfel de echipament. "Investitia poate fi amortizata mai greu sau, din contra, intr-un timp mai scurt, insa acest lucru depinde de mai multi factor pe care ar trebui sa ii ia in considerare clientul in momentul in care ia decizia de achizitie", a spus el.

Citeste si:

"Pana in acest moment, masa multitouch a starnit curiozitatea a trei potentiali clienti romani. De asemenea, avem cateva cereri pentru expozitii si muzee”, a adaugat Bagiu, care nu exclude ca, in viitor, masa multitouch sa se regaseasca si in locuintele unor clienti pasionati de inalta tehnologie.

Pana la finele anului, compania estimeaza ca vor fi vandute in Romania 10 mese TomTouch multitouch.

Noul gadget poate interactiona cu obiectele asezate pe suprafata sa. Astfel, daca utilizatorii doresc sa vizioneze un videoclip aflat in memoria unui telefon, este suficient sa aseze telefonul pe masa, aceasta citind toate informatiile deja stocate.

“Daca obiectele au atasate coduri 2D, de exemplu, masa interactiva poate recunoaste, prin citirea acelor coduri, orice obiect si poate sa il interpreteze in functie de aplicatia pe care o ruleaza”, arata Benga.

Masa TomTouch poate citi si interpreta un numar nelimitat de atingeri simultane. In plus, suprafata mesei poate fi dimensionata in functie de necesitatile clientilor, echipa CS Vision furnizand, de asemenea, aplicatii adaptate la nevoile fiecarui cumparator.

Gadgetul produs de cei de la TomTouch cantareste circa 40 de kilograme si are un ecran cu o diagonala de 43''.

In acest moment, CS Vision are 23 de angajati care isi desfasoara activitarea in Bucuresti si Brasov.