Dupa doi ani consecutivi de crestere exploziva, vanzarile auto din China s-au stabilizat in 2011 pe un trend ascendent slab, crescand cu numai 6,1% de la inceputul anului dupa un avans de aproape doua treimi pe ansamblul lui 2010, informeaza Mediafax.

Producatorii japonezi, afectati de reducerea puternica a productiei si deteriorarea lanturilor comerciale in urma cutremurului devastator din martie, continua sa anunte vanzari slabe in China.

Piata chineza ar putea continua sa se contracte pe parcursul verii, sezon de obicei slab pentru vanzarile de autoturisme, iar analistii anticipeaza o revenire "moderata" in toamna.

"Iunie si iulie nu au fost niciodata cele mai bune luni pentru vanzarile auto, iar o crestere usoara ar fi cel mai optimist scenariu pentru acest an. Cererea ar putea reveni un pic in toamna, dar este putin probabil sa se apropie de expansiunea puternica din 2009 si 2010", a declarat Jenny Gu, senior market analyst la J.D. Power Shanghai.

Citeste si:

Octombrie si septembrie sunt supranumite "lunile de aur si argint" pentru dealerii auto chinezi.

Asociatia producatorilor chinezi de automobile CAAM anticipeaza scaderi in urmatoarele luni si considera ca estimarea privind cresterea vanzarilor auto din acest an, de 10-15%, este prea optimista.

Guvernul de la Beijing deruleaza un program de subventionare a achizitiilor de automobile cu un consum eficient de carburnati, acordand 3.000 yuani (circa 460 de dolari) cumparatorilor.

Desi au inceput sa circule zvonuri privind reducerea stimulentelor oferite de stat, vanzarile continua sa evolueze slab.