Vanzarile Inditex, cel mai mare retailer de imbracaminte din lume, prezent si in Romania, au crescut cu 11% in primul trimestru fiscal, de la 2,66 miliarde euro la 2,96 miliarde euro, potrivit datelor publicate de grupul spaniol.
Profitul net din cele trei luni incheiate pe 30 aprilie a avansat cu 10%, de la 301 milioane euro in urma cu un an la 332 milioane euro, si a depasit asteptarile analistilor intervievati de Bloomberg, de 316 milioane euro, informeaza Mediafax.

Inditex, detinatorul unor marci precum Zara, Bershka, Pull & Bear si Stradivarius, infiinteaza noi magazine in tari emergente cum ar fi China, pentru a compensa cheltuielile de consum mai mici de pe piata spaniola.

Marja bruta a grupului a scazut la 58,8% din vanzari in perioada analizata, de la 59,9% in urma cu un an.

Grupul anticipeaza ca marja burta se va mentine in acest an la minim 50%.

Retailerii de imbracaminte se confrunta cu costuri mai mari din cauza cresterii pretului bumbacului si a salariilor din Asia.

Inditex are peste 5.000 de magazine in 78 de tari, iar in lunile urmatoare va introduce brandul Zara in Africa de Sud, Taiwan si Peru si va incepe vanzarile online in SUA din septembrie.

In China va deschide in acest an 120 de magazine, urmand ca anii viitori sa infiinteze chiar mai multe.

Inditex este prezent in Romania cu sapte marci - Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti si Zara Home - si a ajuns la un total de 57 de magazine. Inditex a deschis primele magazine din Romania in 2004 in franciza, in 2007 a intrat direct pe piata, iar cifra de afaceri a grupului se apropie de 100 milioane de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri