Comisia Europeana a acuzat vineri MasterCard, a doua mare companie de carduri de credit din lume, de stabilirea unui comision minim pe care comerciantii trebuie sa-l plateasca pentru a accepta plata prin cardurile MasterCard si Maestro, restrictionand astfel concurenta intre banci, informeaza Rompres.

"Concluzia preliminara a Comisiei este ca astfel de practici sunt contrare prevederilor Tratatului de instituire a Comunitatii Economice Europene", se arata in comunicatul executivului european. Comisia Europeana a informat ca ar putea interzice perceperea de catre Mastercard a unor comisioane pentru tranzactiile derulate intre bancile retailerilor si cele ale detinatorilor de carduri, insa inainte de a se lua o decizie finala in acest dosar MasterCard va avea ocazia de a-si sustine propriul punct de vedere.

Este pentru a doua oara cand regulatorii europeni acuza MasterCard de politici anticoncurentiale. In septembrie 2003, oficialii europeni au inaintat o actiune in justitie impotriva comisioanelor percepute de MasterCard pentru tranzactiile transfrontaliere derulate cu un card MasterCard sau Maestro.

MasterCard este a doua companie mondiala de solutii de plata, dupa Visa, marcile de carduri de plata MasterCard, Maestro si Cirrus fiind acceptate de companii si consumatori din peste 210 tari. In Uniunea Europeana, aproximativ 45 la suta din toate cardurile de plata sunt carduri sub sigla MasterCard sau Maestro, aceste carduri fiind acceptate de aproximativ 85 de procente din retailerii din UE. In anul 2004 au fost derulate aproximativ 23 miliarde plati pe card in UE, valoarea totala a platilor ridicandu-se la 1.350 miliarde euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri