Noua linie aeriana se va numi Smoker's International Airways si isi va incepe cursele la inceputul anului viitor, relateaza International Herald Tribune. Smintair, prescurtarea denumirii noului operator, va oferii numai servicii de lux, avand doar doua clase: business si clasa intai. Pentru inceput compania va opera curse intre Dsseldorf, Germania, si Tokyo, pretul unui bilet fiind de aproximativ 5.500 de dolari pentru clasa de business si de 12.000 dolari pentru clasa intai. Desi par foarte mari la prima vedere, preturile unui bilet sunt comparabile cu cele pentru zborul cu un Concorde, pasagerii platind pentru un astfel de bilet 9.000 de dolari.
Acum pasagerii trebuie sa se abtina pe durata zborului de la aprinderea unei tigari, odata cu retragerea din circulatie a avioanelor Concorde disparand si unicele avioane in care era permis fumatul. Acesta este si faptul pe care va miza noua companie aeriana, Smintair urmand sa fie practic singurul operator care va permite fumatul in timpul zborului. In SUA fumatul in timpul zborului este interzis prin lege de aproape doua decenii, iar in Europa, majoritatea operatorilor au interzis fumatul la bord, desi nu exista o reglemantare legislativa in acest sens.
Schoppmann mai mizeaza si pe durata zborului intre Dsseldorf si Tokyo, in opinia sa fiind destul de greu pentru un fumator sa se abtina timp de 12 ore. Multe persoane nu mai calatoresc pe distante lungi pur si simplu din cauza faptului ca nu pot fuma. Cred ca de aceea s-a inventat teleconferinta, a glumit acesta, adaugand ca intr-o zi obisnuita fumeaza aproximativ 30 de tigari.
Afacerea are argumente solide sa reuseasca avand in vedere comunitatea foarte numeroasa de japonezi din Dsseldorf: 15.000 de japonezi sunt stabiliti in localitatea germana, aceasta fiind a treia comunitate japoneza ca marime din Europa. In acelasi timp, stimarile arata ca traficul de pasageri intre Germania si Japonia va creste constant pana in 2009 cu o rata anuala de 3,6%, in 2004 fiind inregistrati peste un milion de pasageri pe rutele dintre cele doua tari.
Pentru ca primul avion al fumatorilor sa isi ia zborul nu mai este nevoie decat de primirea licentei de functionare din partea autoritatilor germane, documentatia urmand sa fie depusa in aceasta luna. Schoppmann a strans deja 300 milioane de lire sterline de la investitori pentru functionarea noului operator aerian, urmand ca operatorul sa angajeze aproximativ 300 de persoane.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: