Parisul a luat prin surprindere actionarii industriali ai EADS, grupul german DaimlerChrysler (ce detine 22,5% din capital) si cel francez Legardere SCA (ce detine 7,5% din capital) propunand finantarea lansarii productiei modelului A350 print-o majorare de capital, pe care grupurile mentionate o resping, a indicat cotidianul Handelsblatt, dupa cum informeaza NewsIn.

Daca cele doua grupuri vor refuza sa accepte aceasta majorare de capital, statul francez, care detine 15% din EADS prin holdingul Sogeade, este pregatit sa actioneze independent, consolidandu-si astfel o pozitie dominanta in cadrul grupului, continua cotidianul german.

Surse aeronautice din Paris, citate de cotidianul Financial Times Deutschland, au evocat chiar "un santaj parizian". intrebat de cotidianul german Financial TimesDeutschland, un purtator de cuvant al EADS nu a dorit sa ofere informatii suplimentare, reafirmand faptul ca aceste probleme nu privesc pe nimeni in afara grupului de actionari.

Citeste si:

Obiectivul guvernului francez este de a evita o restructurare costisitoare a constructorului de avioane Airbus, ce trece printr-o perioada dificila pe fondul intarzierilor programului de livrari ale modelului de transport A380, afirma Handelsblatt. Conform celor doua cotidiane germane, actionarii EADS nu intentioneaza sa isi modifice pozitia si daca va fi cazul vor cere din nou arbitrajul consiliului de administratie al grupului, cu ocazia intrunirii de vineri, afirma Financial Times Deutschland.

Aceasta initiativa franceza compromite in mare masura incheierea procesului, condus de statul german, prin care un consortiu bancar ar fi achizitionat participatiunea de 7,5% din EADS la care grupul DaimlerChrysler intentioneaza sa renunte, afirma cotidianele germane. "Aceasta veste ridica o serie de noi probleme", a indicat pentru Handelsblatt un inalt functionar german.