Allianz Life a fost acuzata ca a vandut unor pensionari produse de pensie nepotrivite pentru profilul si interesele financiare ale acestora, inducandu-i in eroare cu privire la conditiile de incasare a pensiilor, de aplicare a penalitatilor si de acordare a diverselor bonusuri, noteaza Reuters.

"Allianz si agentii sai au promovat cu agresivitate produse de pensii suplimentare pentru cetateni retrasi din activitate, fara sa tina cont de profilul lor de clienti si de interesele financiare ale acestora si fara sa dezvaluie ca, achizitionand acele produse, respectivii clienti urmau sa isi blocheze economiile banesti timp de ani de zile", a declarat potrivit NewsIn procurorul general al statului Minnesota, Lori Swanson. "Negam cu hotarare acuzatiile si tinem sa aparam reputatia produselor noastre", a declarat, in replica, un purtator de cuvant al Allianz Life, Jody Hilgers.

Procurorul Swanson a declarat ca Allianz a vandut un produs de pensie, prin care clientii urmau sa primeasca lunar o anumita suma de bani, in schimbul unei sume pe care acestia o plateau integral la inceputul contractului, fara sa dezvaluie faptul ca respectiva suma nu mai putea fi accesata de catre client timp de 15 ani.

Allianz Life promitea, de asemenea, prin canale publicitare, un bonus "imediat" de 10% din suma totala pe care trebuiau sa o incaseze clientii, ascunzand faptul ca respectivul bonus nu putea fi incasat decat tot dupa 15 ani de la semnarea contractului.

Potrivit procurorului Swanson, Allianz Life mai ascunde clientilor faptul ca nu isi puteau incasa in avans anuitatile prevazute prin contract decat in conditiile in care achitau penalitati "usturatoare", mai noteaza Reuters. "Vom analiza si alte campanii de marketing ale furnizorilor de produse de pensie, pentru a descoperi unde avem de a face cu publicitate inselatoare", a declarat Swanson.

In replica, purtatorul de cuvant al Allianz Life, Jody Hilgers, a spus ca reprezentanti ai companiei au incercat sa obtina o intalnire cu procurul general din Minnesota, pentru a lamuri situatia, dar au fost refuzati.

Citeste si:

Allianz Life, divizia americana de asigurari de viata a grupului german Allianz, administra, dupa primele noua luni ale anului 2006, active in valoare de 74,7 miliarde dolari, din care 41,6 miliarde dolari in diferite plasamente investitionale. in 2005, Allianz Life a inregistrat prime brute subscrise in valoare de 13,8 miliarde dolari.

Grupul german Allianz se asteapta ca afacerile cu pensii private ale grupului in tarile Europei Centrale si de Est (CEE) sa atinga volumul de un miliard de euro anual, in urmatorii ani, declara, la inceputul lunii decembrie 2006, directorul financiar al Allianz pentru CEE, Christian Muller, citat de site-ul companiei. Grupul german Allianz a lansat, in decembrie 2006, in Germania si Franta, programul paneuropean de pensii pentru corporatii European Compension, care va mai deveni accesibil, de la inceputul anului 2007, si in Italia.

Grupul Allianz a inregistrat, dupa primele noua luni ale anului 2006, un profit operational de 2,66 miliarde euro, in crestere cu 42,7% fata de perioada similara a anului trecut. Veniturile totale ale Allianz, dupa primele trei trimestre ale anului 2006, au atins valoarea de 22,6 miliarde euro, in scadere cu 5,1% fata de perioada corespunzatoare a anului 2005.

Afacerile de asigurari generale si de proprietati ale grupului Allianz au inregistrat un profit operational de 1,7 miliarde euro, dupa primele noua luni din 2006, in crestere cu 74,1% fata de primele noua luni ale anului 2005. Profitul operational inregistrat de Allianz din asigurari de viata si de sanatate a crescut cu 11% fata de primele trei trimestre ale anului trecut, atingand valoarea de 617 milioane euro.

Allianz tiriac Asigurari, subsidiara romaneasca a grupului Allianz, a anuntat, anul trecut, ca asteapta finalizarea legislatiei pentru a intra pe segmentul fondurilor de pensii private. Allianz tiriac Asigurari, subsidiara romaneasca a grupului Allianz, estimeaza, pentru anul 2006, un volum total de prime brute subscrise de 300 milioane euro.

Dupa primele11 luni ale anului 2006, compania inregistra un volum total de prime brute subscrise de 284 milioane euro din care 264 milioane euro la asigurari generale si 20 milioane euro la asigurarile de viata. Allianz tiriac Asigurari a inregistrat, in primele noua luni ale anului 2006, un volum de prime brute subscrise in valoare de 237 milioane euro, cu 42% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. Allianz tiriac Asigurari a inregistrat, in primele noua luni ale anului 2006, un profit operational de 10 milioane euro pe segmentul asigurarilor generale si prime brute subscrise in valoare de 217 milioane euro.