In plus, compania a recunoscut ca propria sa situatie financiara este in dificultate, din cauza unor erori de contabilitate si a managementului defectuos, informeaza NewsIn. BearingPoint se straduieste sa isi refaca reputatia in Statele Unite, dupa ce timp de mai mult de un an a avut de suferit, in urma prezentarii rapoartelor sale financiare, care i-au determinat pe actionari si creditori sa o actioneze in justitie.

Potrivit Centrului pentru Politici Responsabile, angajatii BearingPoint au contribuit cu 117.000 de dolari la campaniile electorale ale lui George W. Bush din 2000 si 2004, o suma mai mare decat donatiile oricarei alte firme care a obtinut ulterior un contract in Irak. Compania i-a mai finantat pe trei influenti congresemeni din subcomitetul pentru aparare al Camerei Reprezentantilor, care supervizeaza contractele Departamentului Apararii.

BearingPoint este platita cu 240 de milioane de dolari pentru activitatea desfasurata in Irak si a castigat contractul initial de la Agentia americana pentru Dezvoltarea Internationala (USAID) la cateva saptamani dupa caderea lui Saddam Hussein, in 2003. Rolul sau este de a examina legi, regulamente si institutii care reglementeaza piata, comertul si investitiile si sa ofere consiliere ministrilor si bancii centrale irakiene.

Potrivit The Independent on Sunday, saptamana trecuta un angajat BearingPoint, care isi desfasoara activitatea la ambasada Statelor Unite din Bagdad, a fost insarcinat sa-l consilieze pe ministrul irakian al petrolului in redactarea unei noi legi in domeniu. Proiectul, care ar urma sa fie introdus in Parlamentul irakian peste cateva zile, va acorda companiilor petroliere occidentale o cota mare din profiturile obtinute de pe urma exploatarii campurilor petrolifere ale tarii in schimbul investitiilor intr-o noua infrastructura a industriei de profil.

Citeste si:

Gratie finantarii din partea USAID, BearingPoint a devenit un partner al guvernului american nu numai in Irak, ci si in alte tari in curs de dezvoltare sau in tari aliate, unde contribuie la raspandirea strategiei de promovare a reformelor pentru economia de piata. Astfel, firma consiliaza si guvernul iordanian cum sa atraga investitiile straine, iar in Egipt a oferit sfaturi pentru o reforma vamala si pentru acordarea de licente pentru companii internationale.

Firma a castigat mai mult de 100 de milioane de dolari din afacerile din Afganistan dupa ce trupele americane au invadat tara in 2002, iar in Europa de Est a castigat contracte in fosta Iugoslavie dupa interventia americana din Balcani.

Compania si-a luat numele de BearingPoint in 2002, dupa ce s-a separat de compania-mama KPMG Consulting. in anii care au urmat, afacerile societatii s-au sustinut in special gratie contractelor cu guvernul american, in timp ce activitatile pentru clienti privati au fost reduse simtitor. in aceste conditii, politica firmei a fost sa desfasoare un intens lobby pentru a obtine influenta la Washington. Astfel, in 2005, BearingPoint a platit un milion de dolari unor firme de lobby, dar in acelasi timp si-a sporit si contributiile la campania pentru alegerile legislative de la jumatatea mandatului, donand 120.000 de dolari unor diversi candidati, comparativ cu 61.000 de dolari la alegerile din 2004.