Directorul general al Deutsche Bank, Josef Ackermann a declarat intr-un interviu acordat revistei Der Spiegel citat de NewsIn, ca se va retrage in 2010, cand se termina mandatul sau si ca nu vrea sa ocupe o pozitie in consiliul de supraveghere al bancii.

Ackermann a mai spus si ca Deutsche Bank va cumpara actiuni la grupul aeronautic si de aparare EADS de la producatorul de automobile Daimler Chrysler, ca sa pastreze compania EADS in proprietate germana.

Ackermann a mai declarat revistei germane Der Spiegel si ca nu va incerca sa isi prelungeasca mandatul sau de director general, informeaza Reuters. "Anul acesta implinesc 59 de ani. Mi-am spus intotdeauna ca viata mea profesionala activa se va termina la cel tarziu 62 de ani", a spus Ackermann.

Ackermann a adaugat ca este un temperament prea nerabdator ca sa poata fi un membru eficient al consiliului de supraveghere a bancii si a spus ca ar prefera mai degraba sa predea la o universitate sau sa faca altceva pentru societate.

Citeste si:

Ackermann a fost aspru criticat de Curtea Suprema a Germaniei pentru rolul pe care l-a avut in aprobarea platii unor bonusuri in valoare de 60 milioane euro (78 milioane dolari) pentru directorii companiei Mannesmann dupa preluarea firmei de telefonie de catre Vodafone, in 2000.

In noiembrie 2006, dupa ce Ackermann si ceilalti acuzati au platit 6 milioane de euro ca reglementare, s-a renuntat la rejudecarea procesului. inalta Curte respinsese, anterior, o achitare. Ackermann si-a aparat rolul pe care l-a avut in facilitarea preluarii companiei Mannesmann, dar a spus ca nu este cazul ca firme germane din domeniul apararii, telecomunicatiilor si media sa fie preluate de catre companii sustinute de guverne straine.

"Prin urmare, Deutsche Bank va cumpara atatea actiuni la EADS cate vrea Daimler Chrysler sa vanda, ca sa pastreze actiunile firmei in Germania", a spus Ackermann, in interviul acordat revistei Der Spiegel, preluat de Reuters.

Grupul Daimler Chrysler vrea sa reduca la 15%, de la 22,5% participatia sa la EADS, companie care a fost afectata grav de problemele survenite la subsidiara Airbus. Bancile si politicienii germani au incercat sa construiasca un consortiu, pentru pastrarea influentei nationale in compania EADS, care este, de altfel, dominata de interese franceze.