Primaria Parisului, condusa de o majoritate socialista si ecologista, a adoptat un plan controversat pentru reducerea cu 40% a traficului rutier in capitala franceza pana in 2020.

Proiectul urmareste reducerea cu 60% a emisiilor de gaze de sera pana in 2020, care sunt considerate ca reprezinta "o amenintare a sanatatii publice", informeaza NewsIn. Dupa mai multe luni de controverse, planul elaborat de echipa primarului Bertand Delanoe, care a declarat razboi ambuteiajelor si poluarii, a fost adoptat la inceputul acestei saptamani cu ajutorul voturilor socialistilor si ecologistilor. Partidul de dreapta (UMP) a votat impotriva, iar cel de centru (UDF) s-a abtinut de la vot.

Printre cei ce nu sunt de acord cu acest plan se numara detinatorii de automobile din Paris sau din regiunile limitrofe, care sunt ingrijorati de cresterea timpului necesar parcurgerii distantei pana acasa.

Citeste si:

Camera de comert si industrie a Parisului a criticat acest proiect, care "nu ia in considerare necesitatile dezvoltarii economice". Planul prevedere o reducere substantiala a locurilor de parcare si o ameliorare a mijloacelor de transport in comun. Planul mai stabileste si extinderea liniilor de tramvai catre cartierele marginase ale capitalei si inchiderea unei cai de transfer rapid ce traverseaza Parisul de-a lungul Senei.

Incepand cu vara anului 2007, aproximativ 14.000 de biciclete vor fi disponibile pentru inchiriere in Paris, pentru o suma modica, fiind prevazuta crearea a peste o mie de astfel de centre de inchiriere.