Danone nu mai este practic Danone, anunta publicatia elvetiana Le Temps. Grupul agroalimentar francez a anuntat pe data de trei iulie vanzarea pentru 5,3 miliarde de euro a diviziei de Biscuiti si Produse din cereale, grupului american Kraft Foods.

La doar o saptamana dupa, grupul francez a anuntat ca doreste sa achizitioneze compania olandeza Numico, specializata in domeniul nutritiei infantile si alimentatiei sanatoase, care detine de asemenea si compania elvetiana Milupa.

Aceste doua operatii urmaresc acelasi obiectiv: „Grupul vrea sa isi focalizeze toate eforturile de cercetare si inovatie, cat si resursele de marketing, industriale si comerciale pentru o crestere rapida a celor doua ramuri: produsele lactate proaspete si bauturile pe baza de apa carbonatata si necarbonatata”, a subliniat Franck Riboud, presedinte si director general al Danone, pentru a explica vanzarea diviziei LU.

Achizitia companiei Numico se ridica la 12,3 miliarde de euro. Cu o cifra de afeceri de 2,3 miliarde de euro in 2006 si o crestere de 32% fata de anul precedent, Numico este astfel lider incontestabil in domeniul nutritiei clinice si infantile. „Imbinarea celor doua grupe ne va permite sa cream o companie absolut unica in domeniul alimentatiei, care va avea fara indoiala cea mai buna si puternica pozitie in domeniul alimentatiei sanatoase”, a adaugat Franck Riboud.

Citeste si:

Astfel, grupul francez isi doreste in mod evident sa intre in concurenta directa cu liderul in domeniu, Nestle. Din 1996 si pana in prezent Danone a reusit sa se afirme ca lider in domeniul produselor lactate si numarul doi in sectorul apelor imbuteliate,imediat dupa Nestle. Cifra de afaceri a grupului olandez este in proportie de 72% destinata alimentatiei pentru copii iar 28% pentru alimentatia sanatoasa, ceea ce inseamna ca Danone isi intareste pozitia in sectorul nutritiei si al sanatatii.

Deja de mai multi ani grupul francez isi doreste sa se dezvolte in acest sector. Lansarea marcilor Activia, Actimel, Danonino,Evian si Bledina, nu au facut decat sa confirme acest lucru. De altfel in acest domeniu, concurenta cu Nestle se anunta a fi puternica. La sfarsitul anului trecut Nestle a achizitionat departamentul de nutritie medicala al companiei Novartis, iar in aprilie 2007 compania Gerber, pentru suma de 4 miliarde de euro, care apartine tot de Novartis.

Prin achizitia grupului olandez Numico, Danone se apropie foarte mult de concurentul sau principal Nestle dar mai ales isi intareste pozitia pe piata asiatica unde Numico este foarte prezent.