Constructorul de avioane Boeing a obtinut un profit peste asteptari in al doilea trimestru si a ridicat previziunile anuale pentru 2007, ca urmare a accelerarii procesului de livrare de avioane comerciale, ceea ce a dus la aprecierea actiunilor Boeing la un nivel maxim istoric, scrie Reuters, citat de NewsIn.
Boeing, al doilea furnizor de aeronave al Pentagonului si care rivalizeaza cu Airbus pentru titlul de cel mai mare producator de avioane din lume, este a treia mare companie aerospatiala si de aparare care si-a ridicat previziunile in aceasta saptamana, dupa General Dynamics si Lockheed Martin.

"Evolutia buna a operatiunilor si consolidarea continua a cererii comerciale ar trebui sa fie primita bine de catre investitori", a spus analistul de la Bank of America, Robert Stallard, care a recomandat cumpararea actiunilor, cu o tinta de pret de 130 dolari.

Actiunile Boeing au urcat cu peste trei dolari, pana la 106,95 dolari la bursa new-yorkeza, dupa ce atinsesera un varf al tuturor timpurilor, de 107,80 dolari. De la inceputul acestui an, actiunile companiei s-au apreciat cu peste 20% si s-au scumpit de patru ori de cand pretul pentru actiunile companiilor de aparare a inceput sa creasca, la inceputul razboiului din Irak, in martie 2003.

Compania cu sediul in Chicago a raportat un profit trimestrial de 1,1 miliarde dolari, respectiv de 1,35 dolari pe actiune, fata de pierderile de 160 milioane dolari, sau 21 centi pe actiune, in trimestrul echivalent al anului trecut.

Veniturile au crescut cu 14%, pana la 17 miliarde dolari, sustinute mai ales de livrarile mai mari de avioane. Rezultatele au depasit usor previziunile de profit ale analistilor, de 1,16 dolari pe actiune, pentru un venit de peste 16 miliarde dolari, potrivit estimarilor Reuters.

Divizia pentru avioane comerciale a companiei a anuntat ca vanzarile au urcat cu 22%, pana la 8,7 miliarde dolari, sustinute de cresterea livrarilor de aparate, moment in care Boeing primeste cea mai mare parte a platii pentru aeronavele vandute.

Divizia de aparare, care produce avioanele de lupta F-15 si aparatele de transport militar C-17, a anuntat o crestere de 3% a vanzarilor pana la opt miliarde dolari, datorita cresterii numarului de livrari de avioane si a incasarilor mai mari din serviciile de suport acordate in sectorul militar.

Boeing a livrat clientilor 114 avioane comerciale in trimestrul al doilea al anului, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada a anului precedent, reflectand o crestere a comenzilor in ultimii trei ani, care a permis companiei sa depaseasca rivalul european Airbus pentru vanzarile de anul trecut.

Compania a primit comenzi pentru 360 de avioane in ultimul trimestru, in crestere de la cele 317 avioane comandate intre aprilie si iunie anul trecut, in conditiile in care anul 2006 a fost cel mai bun an din istoria companiei, cu un numar de 1.044 comenzi.

Boeing a primit 616 comenzi in acest an, insa este in urma Airbus, care avea 680 comenzi la sfarsitul lui iunie. Compania si-a ridicat previziunile anuale de profit la 4,80-4,95 dolari pe actiune, de la intervalul anterior de 4,55-4,75 dolari pe actiune. Estimarile analistilor indica, in medie, un profit de 4,91 dolari pe actiune, scrie Reuters.

Compania americana a ridicat si previziunile pentru veniturile in acest an la 65 miliarde dolari si estimarile anuale pentru 2008 la 71-72 miliarde dolari. Analistii estimeaza un venit de 65,1 miliarde dolari in 2007 si de 72,2 miliarde dolari pentru 2008.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri