Goodyear, cel mai mare producator de anvelope din Statele Unite, a anuntat ca restructurarea companiei, programata pe mai multi ani si care include inchiderea unor uzine si vanzarea unor active, se deruleaza conform planului, care prevede reducerea costurilor cu 1,8 pana la 2 miliarde dolari la sfarsitul lui 2009. Compania a anuntat, initial, ca intentioneaza sa investeasca in uzinele deja existente pentru a creste capacitatea, in vederea urcarii profitului cu 40% la nivel global si pentru a spori capacitatea de productie cu 33% in uzinele deja existente, care au costuri reduse.

Producatorul american de anvelope a mai anuntat ca investitiile in uzinele deja existente si uzinele pe care planuieste sa le construiasca in Europa de Est si Asia, ar permite companiei sa obtina jumatate din productia globala din statele unde costurile sunt mici pana in 2012. Goodyear a mai spus ca va investi in uzinele din Fayetteville, North Carolina, si Gadsden, in statul american Alabama, pentru a creste rentabilitatea companiei.

Compania a inchis sau este pe punctul de a inchide uzine in Noua Zeelanda, Marea Britanie, Maroc, SUA si Canada in anii urmatori.

Actiunile Goodyear s-au depreciat cu 88 de centi, respectiv cu 3,25%, pana la 26,47 dolari pe actiune in prima parte a zilei de miercuri, la Bursa de Valori de la New York.