In aceste conditii, fiecare companie va continua sa detina 50% in cadrul parteneriatului, PepsiCo platindu-i companiei Unilever o suma pentru afacerile din tarile vizate. Valoarea acesteia inca nu a fost facuta publica.

Reprezentantii grupului britanico-olandez, producator al sampoanelor Sunsilk, al sapunului Dove si al supelor Knorr, au declarat ca acest joint-venture se va extinde pe teritoriul Germaniei, Italiei, Frantei, Olandei, Elvetiei, Austriei, Belgia, Portugalia, Coreei, Taiwanului si al Africii de Sud.

Noul parteneriat va dubla volumul actualei intelegeri, prin care se comercializeaza ice-tea-ul Lipton in peste 40 de tari. PepsiCo urmeaza sa plateasca gigantului din FMCG pentru noile actiuni din pietele in care va opera sub numele de Pepsi Lipton International. Ambele companii se asteapta ca tranzactia sa fie finalizata pana la inceputul anului viitor.

“Faima marcii Lipton si experienta Pepsi in domeniul bauturilor racoritoare ne va ajuta sa ne atingem scopurile in a aduce pe piata o serie de inovatii mai competitive”, a declarat Vindi Banga, presedintele diviziei de produse alimentare din cadrul Unilever.

Citeste si:

“Aceasta reprezinta o minunata oportunitate pentru a ne intari pozitia in pietele aflate in continua expansiune in ceea ce priveste categoria bauturilor. Lipton este una dintre cele mai mari marci de bautura din toata lumea si va continua sa fie un o piatra de temelie pentru strategia noastra de a oferi consumatorilor nostri din lumea intreaga un portofoliu de bauturi accesibile care satisfac o paleta larga de nevoi”, este de parere Michael White, vicepresedintele si directorul executiv al PepsiCo International.

Luna trecuta, PepsiCo a achizitionat cel mai mare producator de sucuri naturale din Rusia, Lebedyansky, pentru 1,5-2 miliarde de dolari (1-1,4 miliarde de euro). Anul acesta, compania a alocat un buget pana la 2 miliarde de dolari pentru cumpararea unor game noi de produse care ar putea complete portofoliul Pepsi cu alimente si bauturi naturale.