Pepsi Co si Pepsi Bottling Group (PBG) vor achizitiona impreuna, pentru 1,4 miliarde dolari, un pachet de 75,5% din actiunile companiei de sucuri Lebedyansky, care are o cota de piata estimata la aproximativ 30%, a anuntat joi Pepsi.

Afacerea, care ar putea fi incheiata pana la sfarsitul lui 2008, va face din Pepsi , a doua companie de bauturi la nivel mondial, principalul producator de sucuri din Rusia, potrivit ziarului Kommersant.

In 2007, cota de piata a marcii de suc Tropicana produsa de Pepsi a fost de 1,9% in Rusia, in timp ce marca Multon produsa de Coca-Cola a avut o cota de piata de 21,1%, iar sucurile Lebedyansky - o cota de piata de 30,6%. Piata insuma in total 3 miliarde dolari, potrivit statisticilor citate de cotidianul economic.

"Coca-Cola nu va fi multumita cu locul doi in piata", a declarat directorul general al companiei de sucuri Nidan Soki, Andrei Ianovski.

Citeste si:

Potrivit Kommersant, Coca-Cola a solicitat o monitorizare lunara a vanzarilor Wimm-Bill-Dann. O sursa din cadrul producatorului de alimente a mai declarat pentru ziar ca discutiile legate de aceasta vanzare s-au intensificat in ultima vreme.

"Dintre cele trei fabrici de sucuri ale Wimm-Bill-Dann, Coca-Cola este interesata de cele din Ramenskoye, de langa Moscova, si de marca J7, care nu este in competitie cu sucurile Multon", a precizat sursa, citata de Kommersant.

Cu toate acestea, presedintele consiliului director al Wimm-Bill-Dann, David Iakobasvili, a declarat saptamana aceasta ca "directorii Coca-Cola nu au facut nicio propunere". Coca-Cola a refuzat sa ofere comentarii pe acest subiect.

"O afacere de acest gen va face ca piata sucurilor din Rusia sa fie controlata de cele doua companii multinationale", a spus directorul fondului de investitii Salford, Yevgeny Yoffe, citat de Kommersant.