Obiectivul stabilit de Comisia Europeana, in ianuarie 2007, prevedea majorarea cotei resurselor regenerabile folosite in transporturi, la 10% pana in 2020, nu numai pentru biocombustibili, a declarat Ferran Tarradellas, purtator de cuvant al comisarului european pentru energie, Andris Piebalgs.

Ministrii europeni ai energiei anuntasera anterior ca au “decoperit” ca obiectivul de 10% se refera la energia regenerabila si nu la biocarburanti.

“Nu a fost niciodata vorba de a preveni dezvoltarea anumitor tehnologii”, a subliniat Tarradellas.

“Trebuie insa sa fim realisti. Pentru ca numeroasele masini ce functioneaza cu motorina sa treaca pe biodiesel, nu este nevoie ca fabricantii sa modifice mecanismele de productie din uzine. In schimb, pentru a trece la energie electrica sau la hidrogen, ar fi nevoie de o adevarata revolutie”, a adaugat acesta.

Citeste si:

“Biocarburantii sunt solutia realista pentru a reduce dependenta Uniunii Europene fata de petrol pana in 2020”, a afirmat Tarradellas.

“Insa portile raman deschise pentru alte surse de energie, cu conditia ca acestea sa fie regenerabile, ceea ce nu este cazul pentru electricitatea furnizata de centralele nucleare”, a precizat purtatorul de cuvant.

Uniunea Europeana a fixat obiectivul de a reduce emisiile de gaze de sera cu 20% pana in 2020, de a majora la 20% cota energiei regenerabile din totalul consumului si de a reduce consumul cu 20%.