Al treilea retailer de haine al lumii dupa vanzari, a inregitrat un profit de 4,59 miliarde de coroane suedeze (474 milioane euro), in crestere fata de 4,4 miliarde coroane in aceeasi perioada a anului trecut, dar sub media de estimare a analistilor de 5,03 miliarde coroane suedeze . Acesta este cel mai slab rezultat trimestrial intregistrat din 2003.

Vanzarile au totalizat 20,87 de miliarde coroane ( aproximativ 2 mld. euro) fata de previziunea de 20,97 miliarde coroane.

“Este instabil din cele mai multe puncte de vedere, dar marjele de profit ies cel mai tare in relief”, a declarat Andreas Lundberg, analist al bancii Handelsbanken.

Criza financiara a afectat retailerii dupa ce cumparatorii au redus cheltuielile pentru a face fata costurilor ridicate la combustibil, la inflatie si la saltul preturilor pentru bunuri. Date oficiale din zona euro indica faptul ca vanzarile prin retail su scazut in iunie si iulie. In iunie, scaderea anuala a fost un record.

H&M a anuntat ca scaderea din marjele de profit s-au datorat din cauza pantei foarte abrupte de reduceri a preturilor de anul trecut. Directorul Investor Relations a declarat ca marja de profit a fost redusa cu aproximativ 1%.

Actiunile H&M au scazut cu mai mult de 11,4%, cel mai mare declin din septembrie 2002, in timp ce actiunile rivalului Zara au stagnat.

Citeste si:

Cei doi rivali, Zara si H&M in general au avansat mai bine decat independente in criza financiara dupa ce ei au apelat la casele de moda dar constiinta consumatorilor si directorul executiv a declarat ca H&M continua sa ocupe cota de piata in mai multe tari.

H&M a declarat ca in septembrie vanzarile au crescut cu 9%. Vanzarile din august au crescut cu 8% fata de cat era de asteptat sa creasca cu 13,4%, cu castiguri in magazinele deschise un an sau o scadere de aproximativ 3%.

“Cresterea vanzarilor in septembrie subliniaza faptul ca in ciuda rezultatelor dezamagitoare noi vom reduce estimarile pentru 2008 cu doar 1%”, a anuntat banca daneza Jyske. “Din acest motiv vom urmari reactia preturilor la actiuni ca o reactie definitiva”.

H&M a anuntat ca va continua expansiunea in ciuda conditiilor curente din piata si ca planuieste sa deschida 114 noi magazine in trimestrul al patrulea, in Statele Unite, Marea Britanie, Franta, Germania, Italia si Spania.
Compania a mai anuntat ca deschiderea primului magazin in Japonia a mers foarte bine si a semnat deja pentru inca trei magazine in Tokyo.

De asemenea, compania a anuntat ca isi mentine planurile de a lansa de doua ori intarziata companie cu capital de risk H&M Home pana la sfarsitul anului.

“Privind in urma cred ca H&M va ramane puternic atat timp cat clientii sai vor ramane multumiti de preturile reduse” a declarat analistul bancii Sydbank, Soren Hansen. “Privind la strategia lor de extindere se pare ca aceasta va avea succes daca afacerea ramane in continuare profitabila”.