Grupul industrial DaimlerChrysler a raportat castiguri pe ultimul trimestru din 2004 mult sub asteptarile pietei, din cauza scaderii gradului de profitabilitate la divizia auto a concernului germano-american, Mercedes-Benz.

Cel de-al cincilea producator auto din lume a anuntat ca profitul operational pe 2004 a coborat la un miliard de dolari, fata de 2,4 miliarde cat era in 2003, si mult sub asteptarile pietei, de 1,43 miliarde de dolari.

Masinile Mercedes-Benz, sursa traditionala de cash pentru intreg grupul nu au reusit sa convinga prea multi cumparatori, insa sora americana Chrysler, destinata unor bugete mai reduse, a obtinut un profit de 386 de milioane de euro spre sfarsitul anului.

Mercedes-Benz a trebuit sa se lupte cu un euro supraapreciat, cu costurile lansarii de noi modele, multe reparatii costisitoare ale modelelor rechemate in service, precum si cu pierderile constante ale marcii de mini-automobile Smart.

In acelasi timp, rivalitatea cu BMW s-a accentuat, cele doua companii germane luptandu-se umar la umar, insa se pare ca bavarezii au sanse mari sa devina liderul mondial al clasei auto premium.

Vanzarile BMW adunate cu cele ale marcii Mini, proprietate a bavarezilor le-au depasit pe cele ale Mercedes adunate cu Smart. Luate separat, vanzarile marcii
Mercedes-Benz sunt deasupra brand-ului BMW.