Grupul petrolier britanic BP nu a reusit sa actualizeze planul de urgenta pentru gestionarea unor eventuale scurgeri de titei in Golful Mexic, la peste trei luni dupa ce platforma Deepwater Horizon s-a scufundat, provocand una dintre cele mai grave poluari din istoria SUA, potrivit The Observer.
BP a fost criticat de politicienii americani pentru planul de raspuns care, chiar si inainte de explozia platformei, parea sa aiba lipsuri serioase. Printre erori se numara o propunere care subliniaza necesitatea protejarii morselor, desi aceste animale nu traiesc in Golf, si mentionarea numelui unui expert in viata salbatica, decedat cu patru ani inaintea aprobarii planului, informeaza Mediafax.

Grupul a admis ca nu a revizuit, inca, planul. Potrivit legii americane, operatorii trebuie sa prezinte planuri modificate in termen de 15 zile daca apare vreo schimbare care reduce semnificativ capacitatea de raspuns.

"Dupa catastrofa Deepwater Horizon, autoritatile au solicitat BP prezentarea unor masuri de raspuns revizuit. Grupul nu a facut-o, iar Golful Mexic continua sa fie in pericol deoarece BP nu reuseste sa respecte legea", a declarat un avocat american.

Politicienii sustin ca dezastrul ecologic a evidentiat ca cel mai pesimist scenariu din planul BP este inexact.

Mai multe articole din secțiunea Internațional »