In ciuda prejudecatilor potrivit carora un artist e un tip cu capul in nori, ineficient intr-o functie de manager, Daniela Zeca-Buzura stie foarte bine care este locul Culturii in businessul de televiziune.

Capital: Scriitorii, de obicei, sunt priviti cu suspiciune cand ocupa o asemenea functie: ori au pus mana pe o sinecura, ca sa-si vada de scrisul lor, ori reprezinta un grup de interese care a ajuns la Putere. In ce situatie te afli?

Daniela Zeca: Eu ies din orice prezumtie de vinovatie, pentru ca ultima mea carte de literatura a aparut in 2000, iar eu ocup aceasta functie din 2003. In plus, sunt intr-o lume foarte tulburata de orgolii si pretentii, in care nu mai incape si orgoliul meu. Ca sa pot sa judec cu discernamant si cu distanta prudenta tot ceea ce se intampla in aceasta lume foarte emotionala, trebuie, in primul rand, sa-mi abandonez propria mea pretentie de a fi scriitor. Aici sunt manager, si nu scriitor.

Capital: Sondajele arata ca TVR Cultural are o medie de patru mii de telespectatori pe minut in mediul urban. Nu e descurajant pentru tine ca manager?

Daniela Zeca: Nu! Cand am dat concurs pentru acest post, am facut un proiect extins pana in 2008. Pledoaria mea in fata comisiei a fost urmatoarea: numai prin respectarea riguroasa a unor etape, audienta TVR Cultural ar putea sa creasca cu un punct si jumatate de rating pana la Craciunul lui 2008. Multi au ras ironic. Cred asta cu tarie si acum. Am avut sansa sa vorbesc cu omologi de-ai mei de la canalele Arte si Mezzo, care mi-au confirmat aceasta intuitie: cand nu ai un public cu apetit pentru o asemenea televiziune, trei ani aproape ca nu conteaza in sondajele de audienta, in conditiile in care programele sunt facute excelent. Un astfel de canal invata foarte greu sa se exprime si, practic, existenta lui incepe sa devina vizibila abia dupa trei ani.

Capital: Dar in primul trimestru al acestui an, audienta abia a crescut cu 0,8%. Infim!

Daniela Zeca: Cultura este ca o doctorie amara sau un supliment alimentar si nu un aliment de baza. Sunt foarte multi specialisti din diferite domenii care nu stiu cine este marele violonist Eugen Sarbu, care a concertat recent pe TVR Cultural, dar traiesc foarte bine si sunt apreciati in munca lor. Ei nu sufera de un disconfort al ignorantei in cultura. Pe de alta parte, in momentul infiintarii, TVR Cultural a functionat ca un soi de televiziune confidentiala, lansata fara studii de piata, fara nici un fel de cercetare si, atentie!, cu aceleasi resurse tehnice cu care TVR functiona de 40 de ani. Cata vreme investitiile in cercetare n-au existat, iar investitiile in marketing si in prognoze au fost minime, trei ani au reprezentat o perioada de supravietuire.

Capital: Daca ratingul nu conteaza, atunci care sunt reperele dupa care se dezvolta TVR Cultural?

Daniela Zeca: Totusi, o televiziune care nu conteaza in audiente mai bine nu emite. TVR Cultural se inscrie in paleta destul de larga a televiziunilor de nisa. In acest context, TVR Cultural este timid. El si-a propus sa faca ceea ce se cheama audienta de prestigiu. Aceasta este intotdeauna mica in comparatie cu alte televiziuni de nisa. Pasul urmator al TVR Cultural va fi facut in toamna acestui an, cand va deveni mai prietenos si mai accesibil. Vom incerca sa depasim reprosul generalizat ca suntem o rezervatie de lux, asa incat programele din sezonul toamna 2006 primavara 2007 sa fie asimilate de oameni cu varste si preocupari diferite.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23744&shift=1

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Interviuri »


Setari Cookie-uri