Turismul in Austria a cunoscut o scadere in timpul verii, iar aceeasi evolutie este asteptata si pentru perioada iernii. Cu toate acestea, dupa cum declara Astrid Steharnig, manager team4tourism (companie din Austria specializata in promovarea turismului), in ciuda scaderii de 3,5% a veniturilor, bugetele de publicitate nu s-au micsorat, ci, dimpotriva, s-a intarit ofensiva asupra pietei, adresarea catre diferite grupuri tinta si grija deosebita fata de oaspetii fideli (cei care au mai facut vacante in Austria), iar raportul pret/calitate devine tot mai important.

“Austria a investit foarte mult intr-o campanie de promovare pe pietele invecinate si se asteapta un rezultat bun, concretizat in cresterea cererii de servicii. Campania se numeste Vise de iarna in Austria si vizeaza in principal tarile invecinate, de unde transportul se face cu masina”, completeaza Astrid Steharnig.

Doar in anul 2007 s-au inregistrat in Austria 121 milioane de innoptari.

Printre alte efecte ale crizei se numara si “batalia preturilor”, hotelierii luptandu-se pentru turisti, dar si o reducere a duratei concediilor, a sumelor pe care turistii le cheltuiesc, precum si a numarului clientilor cu putere mare de cumparare.

”Preturile medii depind foarte mult de regiune, spre exemplu, in Viena este diferit fata de regiunile de schi si se pot gasi pensiuni cu mic dejun inclus la pretul de 35-40 euro, dar si hoteluri la care preturile pornesc de la 250 euro. Depinde de grupul preferintele turistilor”, conchide Astrid Steharnig.