La evenimentul organizat de ICE Bucuresti (Institutul Italian pentru Comert Exterior) au fost prezente 40 dintre principalele companii italiene de bijuterii care au avut posibilitatea sa intalneasca firme romanesti si straine din domeniul bijuteriilor, a caror activitate este comertul en-gros si en-detail, cu scopul de a consolida prezenta produselor italiene pe piata.
“Principalia competitie a bijuteriilor italiene pe piata din Romania este reprezentata de cele produse in Franta si Germania, in ceea ce priveste calitatea materialelor folosite, dar si tehnica de prelucrare. Chiar daca cea mai mare parte a bijuteriilor vandute aici provin si din tari precum Turcia sau China, nu concuram cu ei pe acest segment de piata”, declara, pentru Wall-Street, Mario Iaccarino(foto), director general ICE.
De asemenea, el spune ca cererea pentru astfel de articole a scazut in primul semestru din 2009 cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cea mai mare scadere (de 50%) s-a inregistrat pentru bijuteriile cu preturi medii, in timp ce pentru produsele de lux si cele ieftine scaderea a fost de doar 30%. “Companiile din acest domeniu considera ca fiind normala aceasta scadere, data fiind criza economica actuala, dupa perioada de boom inregistrata in anii 2007 si 2008”, adauga Iaccarino.
In plus, directorul general ICE spune ca, incepand cu anii ’90, piata aurului, a argintului si a bijuteriilor a cunoscut o adevarata explozie, astfel ca, in Romania se comercializeaza pe piata oficiala in medie circa 15 tone de bijuterii de aur pe an, chiar daca piata e mult mai dezvoltata, avand in vedere cantitatile importante, dar greu de estimat, comercializate pe piata “neagra”.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: