Wunderman Romania a inregistrat in 2010 afaceri de 12,5 milioane lei (circa 3,04 milioane euro), pentru 2011 estimand venituri de 13,5 milioane lei (circa 3,3 milioane euro). Compania are in prezent 37 angajati, fata de 32 in 2010 si a fost infiintata in 2007. Printre clientii Wunderman se numara Nokia, Ford, Asmita Gardens sau Philip Morris International.

wall-street.ro a discutat cu Cristina Irod (foto principala), account director, si cu Adela Preda(foto jos), online & social media executive despre provocarile pe care agentiile de publicitate trebuie sa le depaseasca pentru a pune la punct campanii inovative si despre evolutia proiectelor din Romania.

“Din pacate, putine agentii din Romania reusesc sa se identifice cu valorile brandului pe care il reprezinta, sa se identifice cu liniile lor dar sa fie si «umane»”, spune Adela Preda, subliniind ca piata din Romania nu este inca suficient de “rodata”, dar ca totusi se simt progrese.

Printre campaniile care au atras atentia in mod pozitiv Adelei Preda se numara Petrom – Descopera Romania si cea desfasurata la ciocolata Rom. “Aceasta din urma a fost o campanie indrazneata, a creat cateva scandaluri dar, din punctul meu de vedere, acestea au fost bine gestionate”, spune la randul ei Cristina Irod.

Ciocolata Rom isi pune pe ambalaj steagul american ca sa porneasca o dezbatere despre valorile romanesti

Ciocolata Rom isi pune pe ambalaj steagul american ca sa porneasca...

La nivel international, Adela Preda a apreciat campania Magnum. “In cadrul campaniei pleci de pe un site prin intermediul unui joc ce «te tine lipit de monitor», apoi intri pe YouTube printr-un efect interesant, iesi de acolo printr-un joc interactiv si intri pe mai multe site-uri partenere de SPA, travelling si asa mai departe si la final acumulezi un scor. Mi-a placut mult ideea”, spune Preda.

Cele doua subliniaza insa ca, pentru a avea succes cat mai mare in campanii, este important sa nu propui clientilor idei care deja au fost puse in practica, ci sa inovezi. “Intotdeauna trebuie cautate idei care nu au fost puse in practica. Din pacate, in Romania, multor campanii le lipseste partea emotionala dar si cea educationala. Campaniile create in Romania nu «iti pun creierul la incercare», desi agentiile au pretentia de a atrage oameni inteligenti”, spune Cristina Irod.

Pentru a avea succes trebuie sa te dedici aproape complet campaniei pe care o dezvolti, chiar si “zi si noapte sau in weekend-uri”, oricand este necesar. “Nicio campanie nu se aseamana cu precedenta – trebuie sa fii intuitiv, creativ si «sa simti» ceea ce prinde”.

Citeste si:

Practic, o campanie perfecta trebuie sa aiba trei coordonate bifate – mesajul sa fie inteles prin intermediul unei comunicari clare, clientul trebuie sa ajunga sa se convinga de unul singur de cele communicate si rezultatele sa fie pe masura asteptarilor sau chiar sa le depaseasca. Campaniile pot viza cresterea traficului intr-o anumita locatie, vizibilitate mai mare a brandului sau cresterea vanzarilor.

Campaniile pe social media au inceput sa se dezvolte incepand cu 2010, Facebook fiind promotor. “Desi unii clienti sunt inca reticenti in a experimenta pe retele sociale, incercam sa ii convingem de beneficiile acestui mediu, de comunicarea care se dezvolta intre potentialii clienti si brandul reprezentat”, spune Adela Preda. Ea subliniaza ca, odata inceputa o campanie pe retele sociale si/sau bloguri, este stringent sa lasi comentariile “la liber”, sa nu cenzurezi audienta. “Clientul trebuie sa fie constient ca nu va fi totul roz, ca vor exista si critici. Scopul nu este insa, de cele mai multe ori, sa faci publicitate, ci sa generezi conversatii pe marginea unui brand”, explica Preda.

In sprijinul afirmatiilor sale, specialistul pe social media al Wunderman ofera ca exemplu o campanie lansata pentru Ford la finalul lunii aprilie. Campania are un segment bine conturat de social media, apeland la trei blogeri – Cristian Manafu, Cristina Bazavan si Horia Brenciu. Fiecare dintre ei descrie anumite experiente avute cu noul model Ford Focus lansat in Romania, tot ei ocupandu-se si de publicarea parerilor pe Facebook sau Twitter.

“Ei sunt liberi sa scrie ceea ce vor, sa fie deschisi. Manafu chiar a si criticat la un moment dat intr-un film realizat de el o caracteristica a masinii, nu este obligatoriu sa scrii numai laude”, spune Preda. Campania a necesitat trei luni de pregatire, noua oameni angrenati si are ca scop principal cresterea numarului de oameni inscrisi la test drive-ul masinii. “Este poate campania cea mai provocatoare pentru noi, alaturi de Goana dupa OVI, realizata pentru Nokia”, mai spune Preda.

Principalii concurenti ai Wunderman pe piata locala sunt Propaganda, Leo Burnett, Mercury 360, Interactions sau Tempo Advertising.