Operatiunile de pe piata locala ale Discovery sunt foarte importante pentru reteaua globala de televiziune, Romania fiind a treia tara ca venituri in regiunea Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa (CEEMEA). In fata tarii noastre se afla Polonia si Rusia, a afirmat pentru wall-street.ro, Mark Hollinger, presedintele si directorul general al Discovery Networks International.

Hollinger se ocupa de dezvoltarea strategica si operatiunile Discovery Networks International, divizia internationala a Discovery, entitate care distribuie 23 de branduri media catre mai bine de un miliard de abonati, in 210 tari si teritorii din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, Regiunea Asia-Pacific si America Latina.

El lucreaza pentru Discovery din 1990 si a venit pentru prima data in Romania la sfarsitul anilor '90 cand pe piata locala abia aparusera primele canale al companiei (Discovery Channel in 1997 si Animal Planet in 1998).

"Romania este o piata foarte buna pentru noi. Serviciile de televiziune platita au o acoperire foarte buna (aproximativ 78% dintre cele 7,3 milioane de gospodarii la nivel national au acces la televiziune, conform ANCOM), avem vanzari de publicitate si audiente care ne multumesc. Evident ca economia a fost intr-o perioada dura, dar investim pe termen lung si vom trece prin acest lucru. Piata locala este una dintre cele mai importante pentru noi in regiunea CEEMEA (Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa)”, afirma Mark Hollinger.

Romania este a treia tara in zona CEEMEA in privinta veniturilor, dupa Polonia si Rusia.

Discovery Romania a avut o cifra de afaceri de circa 6,12 milioane de euro si un profit net de circa 1,13 milioane de euro in 2010, potrivit Ministerului de Finante.

Biroul local al Discovery a fost deschis in 2006. Totodata, de la Bucuresti sunt coordonate operatiunile companiei in regiunea Europei de Sud-Est.

Hollinger: Vrem sa dezvoltam televiziunile lansate, nu ne gandim inca la altele noi


Compania americana activeaza pe piata locala prin opt branduri: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, ID Investigation Discovery, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase. Cel mai recent lansat este TLC, un canal de televiziune pentru femei, care a fost introdus anul trecut in grila de programe a operatorilor locali.

“Scopul nostru acum nu este sa avem mai multe televiziuni, ci sa consolidam grila pe care o avem deja. Vrem sa crestem distributia si audienta unor televiziuni noi. Sunt doua canale pe care ne concentram in prezent la nivel mondial: televiziunea pentru femei TLC si Investigation Discovery, canalul cu cea mai rapida crestere a audientei in SUA. Vrem sa avem o distributie mai buna pentru acestea si in Romania”, spune presedintele si CEO-ul Discovery Networks International.

Cand vorbeste despre planurile pentru acest an, dar si pentru urmatorii doi-trei, managerul aminteste despre faptul ca si-ar dori ca televiziunile companiei sa aiba o distributie mai mare, dar si o audienta mai buna.

Discovery Channel a avut in luna noiembrie a anului trecut o audienta medie zilnica de circa 29.000 de oameni pentru publicul de peste patru ani la nivel national, potrivit celor mai recente date ale Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA). Pe de alta parte, Animal Planet a inregistrat in noiembrie o audienta medie zilnica de 14.000 de telespectatori, iar TLC de 2.000. Datele ARMA includ audientele doar pentru Discovery Channel, Animal Planet si TLC, trei dintre cele noua canale din portofoliul Discovery disponibile in Romania, intrucat acestea au grile de programe localizate.

In noiembrie, posturile de televiziune cu cele mai mari audiente in Romania la nivel national au fost Pro TV, Antena 1, Kanal D, Antena 2 si TVR1, conform datelor ARMA.

Pe langa cresterea distributiei si audientei, Hollinger spune ca alte obietive sunt cele legate de dezvoltarea Scolii Discovery, un program pentru copiii intre 10 si 18 ani realizat in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, si dezvoltarea businessului in Europa de Sud-Est, zona pentru care Romania reprezinta “un hub de crestere”.

Influenta internetului asupra audientelor

Desi tot mai multi oameni incep sa isi petreaca timpul liber pe internet, presedintele Discovery Networks International afirma ca deocamdata audientele canalului nu sunt influentate de acest lucru.

“Cred ca inca exista un viitor bun pentru televiziunile de nisa. Daca va uitati la continutul video de pe internet veti vedea ca este foarte mult video imatur, cum este de exemplu cel de pe YouTube. De asemenea, daca va uitati la genurile vizionate pe televiziunile de video la cerere veti vedea ca cele mai mult emisiuni sunt de entertainment. Noi credem ca satisfacem curiozitatile celor care sunt fani ai stiintelor, istoriei, culturii si inca exista loc pentru aceste programe. Cei care se uita la aceste programe nu s-au dus catre internet astfel incat sa ne influenteze programele”, afirma Hollinger.

Discovery Networks International este divizia internationala a Discovery Communication, companie care cuprinde 28 de branduri media si ale carei programe sunt difuzate in casele a peste 1,5 miliarde de abonati de televiziune din toata lumea.

Bazele companiei au fost puse in 1985 cand John S. Hendricks a lansat canalul Discovery Channel. Au urmat apoi programe precum Animal Planet, Discovery Science sau Discovery World.

Cine este Mark Hollinger

In varsta de 52 de ani, Hollinger a inceput sa lucreze pentru compania americana in 1991, iar din decembrie 2009 conduce Discovery Networks International, divizia internationala a Discovery Communication.

Anterior (intre ianuarie 2008-decembrie 2009) a fost director operational al Discovery Communications, unde raspundea de mai multe departamente interne, printre care Discovery Commerce si Discovery Studios, inclusiv unitatea Discovery Films si operatiunile interne ale Discovery pentru productie de continut.

De-a lungul celor aproape 20 de ani in cadrul companiei, managerul a mai ocupat functii precum de director general pentru Discovery Channel Asia, vicepresedinte pentru dezvoltare internationala, vicepresedinte executiv pentru operatiuni corporate, vicepresedinte executiv senior pentru operatiuni corporate, presedinte pentru operatiuni si business la nivel global si general counsel.

Inainte de a intra in echipa Discovery, Hollinger a fost senior associate in departamentul de entertainment al firmei de avocatura Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison din New York.

El si-a luat doctoratul la Yale Law School.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri