Cine Grand a deschis saptamana trecuta primul cinematograf din Romania, la Botosani, in centrul comercial Uvertura Mall.

Cinematograful de tip multiplex are cinci ecrane digitale si o capacitate totala de 446 de locuri. Investitia intr-un ecran este in jurul a 200.000 de euro.

“Am ales ca Romania si Bulgaria sa fie primele tari in care sa ne extindem in Europa, pentru ca numarul de ecrane raportat la numarul populatiei este mult mai mic decat in alte tari. Este o diferenta mare intre cerere si oferta. De exemplu, in SUA exista un ecran la 10.000 de locuitori, in timp ce, de exemplu, Botosani are 100.000 de locuitori, deci ar fi trebuit sa fie 10 ecrane. Si nu erau”, a explicat Vardhan, adaugand ca a inceput sa fie interesat de piata romaneasca in urma cu patru ani.

Vor sa deschida 15-20 de ecrane (sali) pana la finalul lui martie 2014

In Romania existau anul trecut 81 de cinematografe cu aproximativ 264 de sali (ecrane) si 58.096 de locuri, conform datelor Centrului National al Cinematografiei (CNC).

Cel mai mare operator de cinematografe din Romania, dar si din Europa Centrala si de Sud Est este Cinema City, reteaua israelienilor avand 15 cinematografe cu 142 de ecrane, dupa ce recen a preluat multiplexul Odeon din centrul comercial Polus din Cluj-Napoca. Intr-un document publicat la finalul lui 2011, cei de la Cinema City afirmau ca isi doresc ca in cativa ani sa ajunga la 36 de cinematografe cu 344 de ecrane in Romania.

Dintre cele 100 de sali (ecrane) pe care cei de la Cine Grand vor sa le deschida in Romania in urmatorii cinci ani, intre 15 si 20 vor fi disponibile publicului pana la finalul lui martie 2014, cand se incheie acest an fiscal pentru reteaua cinematografica. Investitia in constructia celor 15-20 de sali va fi in jurul a 2-3 milioane de euro.

Urmatorul cinema pe care grupul indian vrea sa-l deschida in Romania va fi in centrul comercial Iris Shopping City din cartierul bucurestean Titan. Acesta va avea 8 ecrane si va fi deschis pana in martie anul urmator.

“Nu este vorba neaparat despre cate ecrane avem. Ne intereseaza, in schimb, ca fiecare cinematograf sa fie profitabil si ca fiecare dintre cele cinci parti implicate (dezvoltatori, angajati, distribuitori de film, investitori si clienti) sa fie multumite”, a afirmat managerul.

Un cinematograf devine profitabil in 4-5 ani

El a adaugat ca o perioada rezonabila in care un cinematograf poate fi pe profit este de patru-cinci ani. Un bilet in salile CineGrand costa intre 7 si 20 de lei. De asemenea, reteaua va include si sali VIP, preturile acestor bilete urmand sa fie intre 25 si 30 de lei.

“Noi ne-am propus ca ele sa fie profitabile in patru ani, dar, daca nu se poate, suntem confortabili si cu cinci ani. Si daca dupa cinci ani o locatie nu este profitabila…va fi ca atunci cand ai un copil care nu merge pe calea cea buna, si faci toate eforturile sa revina”, a mai spus el.

Citeste si:

Amitabh Vardhan a adaugat ca pentru deschiderea de cinematografe este interesat atat de orasele mari cat si de cele mici, atat de mall-uri cat si de zone stradale.

“Ne intereseaza catre orice fel de loc, atat timp cat face sens din punct de vedere financiar”, afirma seful CineGrand.

Toata ecranele CineGrand sunt digitale 3D, iar fiecare cinematograf arata diferit, in functie de specificul local, a mai spus Vardhan.

Romanii au dat 32,5 milioane de euro pe bilete de cinema in 2012

Pe langa Romania, seful CineGrand are in vedere sa extinda reteaua si in alte tari din Europa Centrala si de Est, in tari precum Bulgaria, Ucraina, Ungaria si Polonia.

“Vrem sa ajungem in total la 500 de ecrane in aceste tari in urmatorii ani”, a mai spus Vardhan.

Romanii au cumparat 8,3 milioane de bilete la cinema in valoare de 144,7 milioane de lei (32,5 mil. euro) anul trecut, potrivit Centrului National al Cinematografiei (CNC). Romania este printre cele mai mici piete de cinema din Europa in privinta vanzarilor de bilete la film, tara noastra aflandu-se in urma cu doi ani pe locul 20 din 27 de tari, conform The European Audiovisual Observatory.

Reteaua CineGrand are 500 de ecrane la nivel international, in China, India, Orientul Mijlociu, Europa (Romania si Bulgaria) si opereaza sub trei branduri: Cine Grand (in Europa si China), Grand Cinemas (in Orientul Mijlociu) si My Cinemas. Cea mai mare piata pentru companie va fi piata chineza unde CineGrand vrea sa ajunga la 300-400 de ecrane in cativa ani.