Weblog-ul a aparut cu doar cativa ani in urma, sub forma unui jurnal personal online cuprinzand reflectii, comentarii si adesea link-uri furnizate de autor. Evolutia exploziva a acestei noi forme de comunicare surprinde nu doar prin indicatorii cantitativi, dar si prin oportunitatile practic nelimitate de utilizare a blogului ca instrument puternic si credibil de marketing.

Potrivit celor mai recente rapoarte intocmite de Technorati, un motor de cautare pentru bloguri, in aprilie 2006 existau in lume peste 37,3 milioane de bloguri, de circa 60 de ori mai multe decat acum trei ani, blogosfera isi dubleaza dimensiunea la fiecare sase luni, in fiecare secunda este creat un nou blog iar in fiecare zi sunt adaugate aproximativ 1,2 milioane de articole in continutul blogurilor, adica 50.000 la fiecare ora. Pe langa subiectele de interes personal, temele despre care scriu utilizatorii blogurilor acopera o gama foarte vasta de domenii: business, politica, marketing, relatii publice, oferind astfel mediului de afaceri un canal eficient si rapid de comunicare directa cu clientii existenti si potentiali sau cu partenerii de afaceri.

Astfel, utilizarea blogurilor corporatiste in relatia cu consumatorul permite un dialog informal, prin intermediul caruia compania isi poate face cunoscute produsele si poate afla reactia pietei fata de acestea. O mare parte din continutul comunicat prin blogurile de relatii cu clientii sau prin cele de marketing este deja inclus in alte forme de comunicare a companiei, insa prin intermediul blogului, comunicarea devine directa, imediata, se adauga personalitate si caldura umana informatiilor transmise.

In ceea ce priveste Romania, blogurile corporatiste sunt de-abia la inceput, iar o mai mare popularitate a lor este conditionata de raspandirea accesului la Internet si de deschiderea sectorului de afaceri catre aceasta forma de comunicare, care prezinta si riscuri, din care cel mai mic ar fi spamul si cel mai mare dezvaluirea neintentionata a secretelor de afaceri.