Publicitatea calca tot mai des pe cai neconventionale, mai ales acolo unde metoda clasica a inceput sa scirtiie. Biletele de transport in comun poarta acum pe umeri nume grele de companii, iar ouale de Paste imbraca branduri multinationale. Motivul: costuri mai mici si un impact percutant chiar in moalele publicului flamind de servicii.

Controlorii rup imaginea firmelor

„Clientii nostri se plingeau ca s-au saturat de investitii in media obisnuita si ca ar fi dispusi sa cheltuiasca foarte multi bani pe alte zone“, spune Liviu Alexa, director general la Fabrica de Imagine, firma clujeana care a lansat in aprilie conceptul „cauta-ne.ro“ - forma de advertising pe spatele biletelor de transport in comun. „Am semnat contracte de exclusivitate cu regiile de transport din mai multe judete. Le-am propus un parteneriat prin care sa impartim profitul in procente“, povesteste Alexa, care se lauda cu o acoperire in judete precum Cluj, Bihor, Arad, Timis, Brasov, Alba, Satu-Mare si Salaj. „In acest moment, putem pune jos pentru un client oarecare 5.000.000 de bilete de transport in comun pe luna“, intareste directorul general.

Tariful este de 0,008 euro pe bilet, iar in judetul Cluj o zi de reclama de acest gen costa in jur de 300 de euro. Publicul-tinta aduna persoane intre 17 si 65 de ani, mai mult de jumatate avind salarii intre 1.100 si 1.700 RON pe luna. Plecind de la un studiu al firmei, care arata ca peste 70% dintre calatori privesc cu ochi buni aceasta initiativa, companii nationale si multinationale, gen Vodafone, s-au aratat interesate de acest suport media. „Ofertam in primul rind topul celor mai importante 100 de firme din judet si al primelor 300 de companii din Bucuresti“, se mindreste Alexa.

Enescu la telefon

Neconventionalul publicitar nu inseamna insa numai spatii inedite de a-ti afisa brandul. El inglobeaza, de asemenea, manifestari si experimente prin care indivizii interactioneaza cu brandurile intr-un mod neobisnuit. „In publicitate e ca in medicina. Daca ai luat trei pungi de medicamente si nu ti-a trecut, incerci dupa, sau in mod paralel, si un bioenergetician. Daca in medicina mai poate fi vorba despre Placebo, in marketing nu prea“, defineste subiectul Serban Alexandrescu, unul dintre mai-marii agentiei de publicitate Headvertising.

„Apelam la forme de publicitate neconventionala atunci cind bugetul nostru este prea mic pentru un impact substantial prin formele clasice. Sau cind pe mediile pe care le foloseste de obicei clientul respectiv e inghesuiala prea mare“, mai spune Alexandrescu. In consecinta, firma bucuresteana a pus in forma anul acesta conceptul de comunicare neconventionala „Rock and Roll“, initiativa care, printre altele, a adus in portofoliul companiei Orange concursul „Se cauta Enescu“, axat pe vinarea tinerelor valori ale muzicii clasice, si „Maratonul de Film“. „«Rock and Roll» inseamna miscare pentru brandurile sedentare, care stau lipite la nesfirsit pe mass-media si nu ies afara sa se joace cu consumatorii“, arata Alexandrescu.

Acest lucru se observa si in actiunile agentiei anterioare noului concept, un exemplu fiind jocul web „Micul avocat“, conceput pentru dezvoltatorul de software legislativ Indaco, care, spune Alexandrescu, a functionat mult mai bine decit campania cu bannere clasice. Totodata, repertoriul de avangarda al Headvertising mai numara autocolante de lipit pe ouale de Paste pentru Hollywood Multiplex, o carte de povesti pentru Antena 1 sau lozuri razuibile pentru Mercedes Benz. „Singura sansa pe care o ai e sa variezi atit mesajul, cit si canalele prin care il comunici. Trebuie sa fii tot timpul cu un pas inaintea vaccinului. Plictiseala publicului este moartea eficientei comunicarii publicitare“, da verdictul seful creativ de la Headvertising.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=44&art=15319&cHash=03481d2ed0