Daca Che Guevarra ar fi fost om de afaceri, probabil ca economia globala ar fi aratat total diferit. Tacticile de guerrilla ar fi ajuns de la stadiul de legi nescrise la cel de legi scrise in afaceri iar pietele economice adevarate campuri de lupta unde s-ar fi aplicat metode... neconventionale in arta razboiului de guerrilla. Domeniile in care s-au aplicat in mod recunoscut tacticile de guerrilla si care se pregatesc de un nou razboi al secolului 21 sunt marketingul si vanzarile.
Tancuri, rachete sol-are sau aer-sol, submarine cu interioare atat de...secrete incat nimeni nu are voie sa patrunda in ele. Aceste arme nu mai sunt de actualitate. Razboiul secolului 21 nu se mai poarta cu asemenea tehnologie traditionala si cu armate intregi pozitionate conform unor tactici speciale. Noul front este cel al informatiilor si, nu in ultimul rand, al afacerilor. Maresalii zilelor noastre au drept uniforma costumele de business si drept front evenimentele de afaceri cu potential de networking si salile de conferinta ale marilor corporatii. Acolo se aplica tacticile artei razboiului si ale luptelor de guerrilla.

Teritoriile standard al luptelor de guerrila sunt in zilele noastre vanzarile si marketingul. Cel care a adus in arena acestor doua domenii tacticile luptelor de guerrilla este Jay Conrad Levinson, autorul Guerrilla Marketing si Guerrilla Selling, care va sustine pentru prima oara in Romania doua conferinte la Zilele Biz in 23 si 24 octombrie.

Guevarra Marketing

Guerrilla este pe scurt o metoda de lupta prin intermediul careia un grup mic de combatanti se folosesc de mobilitatea lor pentru a castiga in fata unui adversar numeros si mai putin mobil. Marketingul de guerrilla, creeat de Levinson, pleaca de la caracteristica principala a luptelor de guerrilla si, implicit, a artei razboiului: castiga lupte fara a se implica, practic, in razboi. Luptatorii de guerrila nu pot fi identificati, ei neavand o uniforma sau semne distinctive, pentru a nu putea fi recunocuti.

In 1982, Jay Conrad Levinson a revolutionat strategiile de marketing utilizand in mod practic tacticile de guerrila si fiind primul care a recunoscut ca sunt extrem de viabile in lumea afacerilor. Acest gen de marketing permite sa desfasori campanii de promovare cu un buget extrem de mic. Avantajul lor este faptul ca sunt concepute in asa fel incat consumatorul nu realizeaza ca i s-a vandut de fapt un produs, fiind o forma mascata de marketing.

Dar care sunt conditiile pentru a aplica aceasta forma de lupte sub centura? Guerrila Marketing este destinata in primul rand afacerilor de mica amploare, este orientata in primul rand pe psihologia consumatorului, investeste cel mai mult in timp, energie si creativitate, se bazeaza pe legaturile de afaceri si pe cultivarea lor in timp si se concentreaza mai intai pe cooperarea cu celelalte firme si apoi pe competitie.

Conceptul a avut un asemenea succes, incat a fost aplicat si de marile corporatii: General Electric, Sony, Nike.

Cum sa fii capabil sa-ti mariti si bunica: guerrilla selling

Pentru a supravietui pe frontul vanzarilor secolului 21 trebuie sa fii familiar cu tacticile unui mercenar incercat. Oamenii de vanzari de guerrilla au prieteni si conexiuni la cele mai de jos niveluri, deoarece acestia sunt oamenii care pot furniza informatii vitale pentru un atacul surpriza tactic, dar in acelasi timp pot apela la oricine. Controleaza permanent clientii utiliand mesaje adresate subconstientului pentru a construi legaturi de incredere si respect. Oricat de neortodoxe ar suna aceste metode, ele se folesesc cu succes de catre oamenii de vanzari orientati spre client si performante. Armele sunt in special psihologice, mai mult decat agresive: obtinerea a cat mai multe informatii despre potentialul client, creativitatea in prospectia de new business, entuziasmul pentru propriu produs doar in etapa prezentarii, evitarea misterelor legate de bani, cat mai multe intrebari adresate clientului, utilizarea emotiilor clientilor, ci, nu in ultimul rand planifica, pregateste si fii ocupat!

Indiferent de marimea firmei sau a bugetului, goana dupa profit nu iarta pe nimeni. Tacticile artei razboiului, revolutia sistematica prin lupte de guerrila practicata de Che Guevarra au intrat in planurile de afaceri ale companiilor vestice si le-au adus multe zero-uri in coada cifrelor de afaceri. Asteptam sa vedem aceste modele si in Romania.

Jay Conrad Levinson va sustine doua conferinte la Bucuresti in cadrul Zilelor Biz, in 23 si 24 octombrie. Pentru mai multe detalii despre conferinta, accesati www.levinson.ro




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri